اپليكيشن توييتر در نسخه موبايلي ويندوز ۱۰

۲۳۵ بازديد

هم‌اكنون شما مي‌توانيد نرم‌افزار جديد را از فروشگاه ويندوز (Windows Store) دريافت كنيد.

 

به گزارش كليك، امروز توييتر نرم‌افزار خود را بر روي ويندوز موبايل ۱۰ راه‌اندازي كرد. اين شركت نرم‌افزار ويندوزي خود را طوري به‌روز رساني كرد تا نه تنها توييتر بر روي كامپيوتر‌هاي شخصي و تبلت‌ها قابل اجرا باشد، بلكه هم‌اكنون همه تلفن‌هاي همراه را نيز پشتيباني مي‌كند.

تعداد انگشت شماري از دستگاه‌ها پيش از اين با سيستم‌عامل ويندوز موبايل ۱۰ فروخته شده‌اند كه از جمله آن‌ها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

لوميا ۹۵۰، لوميا ۹۵۰XL، لوميا ۶۵۰، اوميا ۵۵۰، شيائومي Mi4 و آلكاتل OneTouch Fierce XL

مايكروسافت رسما اعلام كرد كه قصد دارد ويندوز موبايل ۱۰ را در فصل اول سال ۲۰۱۶ براي دستگاه‌هايي كه مجهز به ويندوز فون هستند، جايگزين كند. اين برنامه به چند دوره زماني تقسيم شده است كه اولين دوره آن در ۱۷ مارچ اجرا خواهد شد.

مي‌توان گفت، اين زمان‌بندي تصادفي نيست. در واقع‌ توييتر تنها يك روز قبل از اينكه مايكروسافت تصميم به جايگزيني سيستم عامل‌هاي ويندوز فون با ويندوز موبايل ۱۰ بگيريد، اين موضوع را اعلام كرد. هم‌چنين نمي‌توان گفت كه توييتر دير تصميم به اين كار گرفته است. توييتر براي ويندوز موبايل ۱۰ ويژگي‌هاي بسيار جديدتري در نظر دارد كه در شبكه اجتماعي خود به تازگي  آنها را اجرا كرده است. از جمله اين امكانات مي‌توان به ارسال پيام گروهي، پشتيباني از دوربين (عكس‌برداري، ويرايش و ارسال فايل‌هاي ويديويي) دنبال كردن رويدادهاي زنده خبري (Moments) و نقل‌وقول از يك توييت اشاره كرد. هم‌چنين شما مي‌توانيد توييت‌هاي مهم و پروفايل‌ها را بررسي كنيد و رخدادهاي زنده (Moments) را بدون وارد شدن به حساب كاربري خود دنبال كنيد.

توييتر براي ويندوز فون يك زمينه تاريك داشت كه به گفته شركت مورد پسند هم واقع شده بود و به همين خاطر در به‌روز رساني اخير نيز اين زمينه براي ويندوز موبايل ۱۰ وجود دارد. البته اين زمينه در كامپيوترهاي شخصي و تبلت‌ها هم وجود دارد و فقط شامل تلفن‌هاي هوشمند نمي‌شود. شما مي توانيد زمينه خود را از طريق مسير زير تغيير دهيد :
Setting > Personalization .

اين نرم‌افزار (توييتر) تنها نرم‌افزاري است كه بر اساس نوع دستگاه شما و اندازه صفحه نمايش تغيير مي‌كند.چون توييتر به پلتفرم قابل تنظيم ويندوز (Universal Windows Platform) نفوذ خواهد كرد.

آنجلا لم، طراح محصول مي‌گويد: زماني كه ما نرم‌افزار را در گوشي‌هاي هوشمند قرار مي‌دهيم به دقت تمام بخش‌هاي آن‌ها را بررسي مي‌كنيم و اين مسئله را در نظر مي‌گيرم كه يك كاربر چطور از توييتر در كامپيوترهاي شخصي و تبلت خود استفاده مي‌نمايد و اين مسئله را با عملكرد آن‌ها در توييتر از طريق گوشي‌هاي هوشمند مقايسه خواهيم كرد.

او هم‌چنين مي‌گويد: ما دريافتيم كه ۹۰ درصد از نمونه‌هاي رفتاري كاربران و واسط كاربري را كه در اين دستگاه‌ها استفاده مي‌شود، مي‌توان در تلفن‌هاي هوشمند نيز به كار گرفت. اما نقاطي وجود دارد كه ما تصميم گرفتيم اصلاحاتي را در آنها به منظور بهينه‌تر شدن آن نقاط براي هر يك از اين دستگاه‌ها انجام دهيم. در واقع مي‌توان گفت بسته به نوع دستگاه نوع عمكلرد توييتر در بعضي از قسمت‌ها مي‌تواند متفاوت باشد.

اين تصوير بخش مربوط به رخدادهاي زنده (Moments) نرم‌افزار توييتر را در كامپيوتر‌هاي شخصي نشان مي‌دهد :

Moments در نرم‌افزار توييتر

اين تصوير نيز همان بخش را در تلفن همراه نمايش مي‌دهد:

Moments در نرم‌افزار توييتر

در صفحه نمايش‌هاي بزرگ‌تر اطلاعات طوري نمايش داده مي‌شوند كه كار كردن با ماوس، كار را با نرم افزار ساده‌تر و راحت‌تر مي‌كند. از طرف ديگر در صفحه نمايش‌هاي كوچك‌تر يك تجربه تمام صفحه در اختيار كاربر قرار مي گيرد كه به بهترين شكل مي‌توان با لمس كردن صفحه در محيط نرم افزار كار كرد.

اين يك نمونه از بهترين استراتژي نرم‌افزاري مايكروسافت به حساب مي‌آيد. اما هنوز اين تنها يك نمونه از نرم‌افزار بزرگي است كه براي ويندوز موبايل ۱۰ به كار گرفته شده است. در حالي كه توييتر يك دستاورد بزرگ براي ويندوز موبايل ۱۰ محسوب مي‌شود اما گويا هنوز مايكروسافت قصد توسعه بيشتر در نرم‌افزارها را ندارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.