گوگل مي خواهد با توليد گوشي پيكسل ميان رده بازار هند را قبضه كند!

۱۵۱ بازديد

گوشی پیکسل میان رده

 گوگل در نظر دارد سهم بيشتري از تلفن هاي هوشمند بازار را به خود اختصاص دهد؛ از اين رو، بايد منتظر گوشي پيكسل ميان رده اين شركت در آينده نزديك باشيم.

 

همانطور كه مي دانيد، گوگل تا به حال تنها دو گوشي پرچمدار پيكسل و پيكسل 2 را به صورت اختصاصي عرضه كرده و بر اساس اخبار جديد كه از كشور هند به گوش مي رسد، اين شركت در نظر دارد وارد بازارهاي ديگر شده و با معرفي گوشي پيكسل ميان رده به رقابت با توليد كنندگان ديگر از جمله هواوي و وان پلاس بپردازد.

اين گوشي پيكسل ميان رده آنطور كه از شواهد و قرائن پيداست، به صورت جهاني عرضه نشده و تنها بازارهاي نوظهور مانند كشور هند را هدف قرار داده است. در اين مناطق، پرچمداراني مانند پيكسل 2 و پيكسل ايكس ال 2 به سختي مي توانند آمار فروش خوبي را نصيب كمپاني ها كنند و اين موضوع براي شركت هاي مختلف مخصوصا گوگل كه قصد گسترش سرويس هاي خود مانند گوگل هوم و گوگل اسيستنت در كشورهاي ديگر را دارد، از اهميت بالايي برخوردار است.

سال گذشته شايعاتي مبني بر توليد نسخه ارزان قيمت پيكسل در رسانه ها مطرح شد كه Rick Ostelohمدير بخش سخت افزار گوشي هاي پيكسل اين موضوع را به طور كامل رد كرد.

مجله Economic Times اخيرا ضمن گفت و گو با 4 توليد كننده مختلف به اين موضوع اشاره كرد كه گوشي پيكسل ميان رده توسط گوگل در دست توليد است و در ماه جولاي يا آگوست وارد بازار مي شود.

بر اساس اخبار و شايعات مختلف، پيكسل 3 همزمان با فستيوال Diwali كشور هند در تاريخ 7 نوامبر معرفي مي شود. گوگل هرگز دوست ندارد تا خود را يك شركت بيش از حد فعال نشان دهد و بيشتر ترجيح مي دهد تا محصولاتش در بازار به ثبات كامل برسند.

گوشي پيكسل براي مصرف عموم كاربران، نه براي سوددهي

اين خبر تا كنون تأييد يا تكذيب نشده، اما به نظر مي رسد كه گوگل به دنبال افزايش درآمد از طريق عرضه گوشي هاي ميان رده نيست. انجام چنين كاري باعث مي شود تا برند گوگل بيش از پيش جلوي چشم كاربران بوده و تعداد محصولات آن نيز در بازار افزايش پيدا كند.

به نظر نمي رسد كه گوگل با گوشي پيكسل ميان رده قصد ورود به كشورهاي غربي را داشته باشد. چرا كه در اين قسمت اكثر كاربران به محض ورود پرچمداران به بازار، به صورت مستقيم يا تحت قرارداد با اپراتورهاي مختلف اقدام به خريد آنها مي كنند.

به جاي ورود به اين قبيل كشورها، گوگل ترجيح داده تا وارد بازارهاي نو ظهور مانند كشور هند شده و نام خود را به عنوان توليد كننده در اين مناطق جا بياندازد. بعد از اين كه نام گوگل به عنوان غول دنياي جستجو و نرم افزار بر سر زبان ها افتاده، حالا قصد دارد تا عنوان توليد كننده سخت افزار را نيز با خود يدك بكشد.

شركت قرار گرفته در منطقه Mountain View قصد دارد تا با سرمايه گذاري در بخش تلفن هاي هوشمند ميان رده، محصولات خود را به دست تعداد بيشتري از كاربران برساند و اين موضوع را مي توان با عرضه گوگل هوم ميني به اثبات رساند. بد نيست بدانيد كه سرويس گوگل هوم نيز اخيرا در كشور هند عرضه شده است.

در كشورهاي نو ظهور كه قيمت محصولات از اهميت بالايي برخوردار است، گوگل اين نياز را در خود مي بيند تا با ورود عاقلانه و منطقي به اين بازار، با برندهايي مانند هواوي و وان پلاس به رقابت بپردازد.

در نهايت به نظر مي رسد كه گوگل قصد دارد تا مانند شركت اپل وارد يك مسير منطقي و با ثبات شود و با توليد نرم افزار و سخت افزار به صورت همزمان و در يك محل، اكوسيستم خود را تقويت كند. به اين ترتيب با توليد يك گوشي پيكسل ميان رده با سيستم عامل اندرويد پي و قيمتي منصفانه، مي تواند كاربران زيادي را به سمت خود جذب كند.

آيا به نظر شما عرضه يك گوشي پيكسل ميان رده مي تواند تصميم خوبي از جانب گوگل براي به دست آوردن بازارهاي نو ظهور به حساب بيايد؟

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.