افزايش قيمت موبايل به ميزان 11 درصد در چارك پاياني سال 2017، فروش 1.46 ميليارد دستگاه موبايل در كل سال

۱۷۳ بازديد

صنعت موبايل! صنعتي كه ماهي هاي كوچك در آن ضرر مي كنند و سود را به دهان كوسه ها مي ريزند! مدل نسبتا قابل توجهي بود كه قيمت موبايل هاي هوشمند تقريبا ثابت باقي مانده بود اما در سال 2017 با پيش قدم شدن اپل براي افزايش قيمت پرچمدارها و قوت گرفتن دسته بندي ميان رده هاي لوكس با ميانگين قيمت بالاتر از معمول به نظر مي رسد سالي “شيرين” براي توليدكننده ها بوده است. در ادامه با ترنجي همراه باشيد تا درباره صنعت موبايل در سال 2017 و افزايش قيمت موبايل به ميزان 11 درصد صحبت كنيم.

 

افزايش قيمت موبايل در چارك پاياني سال 2017

افزايش قيمت موبايل در چارك پاياني سال 2017

اطلاعاتي كه در اين مطلب مي خوانيم از موسسه آلماني GfK منتشر شده است. اين موسسه سال 2017 را به دو صورت يكي كلي و ديگري فقط با در نظر گرفتن چارك پاياني آن مقايسه كرده است. جدول بالا تعداد فروش و درآمد فروش را براي چارك پاياني سال 2017 نشان مي دهد. همانطور كه مي بينيد تعداد فروش تنها 1٪ رشد داشته اما افزايش قيمت موبايل تا 11٪ ديده مي شود. بيشترين اين رشد را در اروپا مركزي و اروپاي شرقي، اروپاي غربي و چين مي توان ديد، جالب اينكه در بازارهاي توسعه يافته آسيا شاهد افت در آمد و فروش بوده ايم اما افت درآمد كمتر از افت فروش بوده كه اين نيز خود گرانتر شدن موبايل ها در اين بازار را تاييد مي كند.

افزايش قيمت موبايل در سال 2017

افزايش قيمت موبايل در سال 2017

جدول بعدي كل سال 2017 را بررسي مي كند كه تقريبا همان رفتار آمار چارك پاياني سال را دارد. افزايش 3٪ تعداد فروش سبب رقم خوردن ركورد فروش 1.46 ميليارد دستگاه موبايل در اين سال و افزايش 9٪ درآمد و به طبع آن قيمت دستگاه هاست.

قيمت موبايل در سال 2017 به صورت متوسط 363 دلار بوده ست كه رشد 10٪ را نسبت به سال گذشته نشان مي دهد. نظر شما چيست؟ بازار به چه سمتي پيش خواهد رفت؟ با توجه به اينكه بازارهاي توسعه يافته كه بازار بزرگ و سودآوري براي شركت ها هستند، به شكل اشباع شده اي رسيده اند خبر خوبي است در جهت ايجاد تنوع توسط شركت هاي مختلف تا اين كاربران دست به جيب را متقاعد به خريد كنند!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.