آموزش بازگرداني صفحات اخيرا بسته شده ي مرورگر در آيفون و آيپاد ها

۱۴۳ بازديد

آموزش بازگرداني صفحات اخيرا بسته شده ي مرورگر در آيفون و آيپاد ها

امروز قصد آموزش نحوه‌ي بازگرداندن صفحاتي كه به‌تازگي در مرورگر بسته شده‌اند را در آيفون و آيپادها داريم. در ادامه با ترنجي همراه باشيد تا اين آموزش را بررسي كنيم.

 

مطمئنا هر يك از شما مواقعي را پشت سر گذاشته‌ايد كه برخورد دست‌تان با صفحه‌ي اسمارت‌فون به طور سهوي باعث بسته‌شدن صفحه و يا در مواقع بدتر صفحه‌هاي مرورگر شده است. حال در اين آموزش به شما خواهيم آموخت كه چگونه در صورت پديدآمدن اين مشكل به راحتي آن را حل كنيد و صفحات بسته‌شده را بازگردانيد.

مرورگرهاي مدرن اسمارت‌فون‌ها نيز مانند همتايان خود در نسخه‌هاي ويندوز، مك و يا… قابليت بازگرداني صفحاتي كه به‌تازگي بسته شده‌اند را دارا هستند. اين قابليت در مرورگر سافاريِ (Safari) موجود در آيفون و آيپادها تا حدودي مخفي است و اكثر مردم از آن اطلاعي ندارند. البته شما مي‌توانيد صفحات بسته‌شده را به روش‌هاي معمولي كه از آن‌ها اطلاع داريد در مرورگرهاي سوم‌شخصي مانند گوگل‌كروم نيز بازگردانيد. اما اگر علاقه‌اي به استفاده از ديگر مرورگرها نداريد و همان سافاري را ترجيح مي‌دهيد شما را به خواندن ادامه اين مطلب دعوت مي‌كنيم:

سافاري در آيفون‌ها:

براي بازگرداندن صفحه‌اي بسته‌شده در مرورگر سافاري كه در يك آيفون نصب شده است شما بايد در ابتدا گزينه Tab View را در پايين و سمت راست مرورگر خود بيابيد و بر روي آن كليك كنيد تا ليستي از صفحات باز شما ظاهر شود. سپس بايد بخش “صفحه‌ي‌جديد (New Tab)” را كه به شكل يك علامت “به‌علاوه” است را بفشاريد و براي جند ثانيه نگه داريد تا ليستي از صفحاتي كه به‌تازگي بسته شده‌اند را در اختيار داشته باشيد. بعد از آن با كليك بر روي هر مورد آن را به ليست صفحات باز، باز خواهيد گرداند.

البته بايد توجه داشته باشيد كه اين قابليت در حالت وب‌گردي امن (Private Browsing Mode) كار نمي‌كند و صفحاتي را كه در اين حالت ببنديد به صورت كامل از بين مي‌روند و به دلايل امنيتي ديگر در دسترس نخواهند بود.

سافاري در آيپادها:

يافتن بخش “صفحه‌ي‌جديد” در آيپادها نسبت به آيفون‌ها آسان‌تر است زيرا اين بخش به صورت پيش‌فرض در نوار ابزار (Toolbar) وجود دارد. در اينجا نيز بايد براي مدت كوتاهي بر روي اين بخش بفشاريد تا ليست صفحات اخيرا بسته‌شده نمايان شود. سپس بر روي صفحه مورد نظر خود كليك كنيد تا سافاري آن را به سرعت به بخش صفحات در حال اجرا بازگرداند.

گوگل‌كروم بر روي آيفون و آيپادها:

احتمال اين‌كه شما نيز از كاربران اين مرورگر محبوب باشيد كم نيست بنابراين توضيحات اين مرورگر را نيز براي افرادي كه از آن اطلاعي ندارند آموزش مي‌دهيم.

براي بازگرداني صفحات بسته‌شده در گوگل‌كروم نصب‌شده در يك آيفون يا آيپاد شما بايد ابتدا دكمه‌ي Menu را بفشاريد و در ادامه بر روي بخش صفحات‌ اخير (Recent Tabs) كليك كنيد تا ليست صفحات مورد نظر در زير بخش “اخيرا بسته شده (Recently Closed)” براي شما ظاهر شود. آن‌گاه مي‌توانيد براي بازگرداني بر روي صفحات مختلف كنيد تا آن‌ها را نيز در ليست صفحات باز خود داشته باشيد.

در گوگل‌كروم نيز مانند سافاري امكان بازگرداني صفحاتي كه در حالت ناشناس (Incognito) بسته شده‌اند را نخواهيد داشت زيرا مرورگر بلافاصله بعد از بسته‌شدن آن‌ها را از حافظه پاك مي‌كند.

اگر ليست شامل صفحه‌ي اخيرا بسته‌شده‌ي مورد نظر شما نبود:

اگر مدت زيادي از بستن صفحه‌ي مورد نظر بگذرد به احتمال زياد آن را در ليست صفحات اخيرا بسته‌شده نخواهيد يافت. آن‌گاه بايد شانس خود را با جستجو در تاريخچه‌ي وب‌گردي مرورگر (browser history) امتحان كنيد. براي بازكردن تاريخچه وب‌گردي در مرورگر سافاري بايد در ابتدا بر روي آيكون كتاب‌مانندِ موجود در نوار ابزار كليك كنيد سپس در صفحه‌ي ظاهر شده نيز بر روي آيكون كتاب‌مانند كه در سمت راست صفحه واقع شده است كليك كنيد. آن‌گاه بايد بخش تاريخچه را بفشاريد تا تاريخچه وب‌گردي خود را مشاهده كنيد. در مرحله بعد مي‌توانيد با اسكرول (Scroll) كردن در طول ليست و يا با استفاده از نوار جستجو صفحه‌ي مورد نظر خود را براي بازگرداني پيدا كنيد.
اين روند در گوگل‌كروم به مراتب ساده‌تر است و شما مي‌توانيد با كليك بر روي كليد منو در قسمت بالايي و راست صفحه و سپس كليك بر روي تاريخچه به ليست تاريخچه وب‌گردي دسترسي داشته باشيد.

اين موارد راهكارهاي اكثرا ساده‌اي بودند. اما هنگامي كه صفحه‌اي پر اهميت را بر حسب تصادف ببنديد، آدرس آن را به خاطر نداشته باشيد و سريعا به آن احتياج داشته باشيد ارزش اين راهكارها را درك خواهيد كرد!
نظر شما در رابطه با مقاله فوق چيست؟ آيا براي شما كاربري واقع شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراك بگذاريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.