۵ نرم افزار جايگزين براي TeamViewer

۱۶۵ بازديد

۵ نرم افزار جايگزين براي TeamViewer

ساعاتي پيش خبري مبني بر مسدود شدن سرويس TeamViewer براي كاربران ايراني منتشر شد كه ما نيز در زوميت آن را پوشش داديم. ازآنجاكه اين سرويس طرفداران و كاربران بسياري دارد، تصميم گرفتيم در اين مقاله ۵ نرم‌افزار مشابه معرفي كنيم تا در صورت نياز بتوانيد به‌جاي Team Viewer از آن‌ها استفاده كنيد. شيوه‌ي كاركرد هر ۵ برنامه يكسان است؛ به اين معنا كه بعد از نصب برنامه روي هر ۲ كامپيوتر مبدأ و مقصد، بايد از اطلاعات و رمز داده‌شده استفاده كنيد تا بين دو كامپيوتر اتصال برقرار كنيد.

Windows Remote Desktop Connection

مايكروسافت به‌صورت پيش‌فرض ابزاري براي كنترل از راه دور يك كامپيوتر در ويندوز تعبيه كرده كه تحت عنوان Windows Remote Desktop Connection در اختيار كاربران قرار گرفته است. درواقع شما بدون نياز به نصب هيچ نرم‌افزار اضافه‌اي و تنها با استفاده از همين ابزار، قادر خواهيد بود به كامپيوترهاي ديگر متصل شويد و آن‌ها را از راه دور كنترل كنيد. اين ابزار داراي محدوديت در كنترل هم‌زمان چند كامپيوتر است و در آنِ واحد، تنها مي‌تواند به يك كامپيوتر متصل شود؛ اما از آنجايي كه اكثر كاربران نيازي به كنترل هم‌زمان بيش از يك كامپيوتر ندارند، مي‌توان آن را ناديده گرفت. اين ابزار كه در Control Panel قابل دسترسي است، مي‌تواند بهترين گزينه براي افرادي باشد كه استفاده‌ي زيادي از ريموت كنترل ندارند و مي‌خواهند بدون دانلود نرم‌افزارهاي جداگانه، اقدام به مديريت يك كامپيوتر از راه دور كنند.

  • ويژگي‌ها: سريع بودن برنامه، امكان دسترسي كامل به كامپيوتر مقصد و وجود پيش‌فرض آن در نسخه‌هاي مختلف ويندوز
  • سيستم عامل: ويندوز، مك
  • براي دسترسي به كنترل پنل برويد يا نام Remote را در استارت منو جستجو كنيد.

Chrome Remote Desktop

دومين ابزار پيشنهادي براي جايگزيني TeamViewr، افزونه‌ي محبوب و معروف مرورگر كروم است كه به‌سادگي و به‌طور رايگان، دانلود و نصب مي‌شود. كافي است وارد مرورگر كروم و بخش افزونه‌ها شويد تا بتوانيد Chrome Remote Desktop را به‌طور رايگان دانلود و فعال كنيد. به همين سادگي، از اين پس مي‌توانيد از داخل مرورگر كروم به سيستم مقصد متصل شويد و آن را كنترل كنيد. اين افزونه روي مرورگر كروم اجرا مي‌شود؛ بنابراين مي‌توانيد از آن روي هر سيستم عاملي كه توانايي اجراي مرورگر كروم را دارد استفاده كنيد. كافي است اين افزونه را نصب كنيد و از اطلاعات آن براي اتصال استفاده كنيد. همچنين به لطف اپليكيشن موبايل Chrome Remote Desktop، مي‌توانيد از طريق موبايل نيز به كامپيوتر مورد نظر متصل شويد و آن را كنترل كنيد.

  • ويژگي‌ها: استفاده سريع و آسان، حجم كم، نياز نداشتن به نصب نرم‌افزار جداگانه، امكان استفاده مستقيم از داخل مرورگر و دسترسي به فايل‌ها و ...
  • مرورگر مورد نياز: گوگل كروم

Ammyy Admin

نرم‌افزار سومي كه مي‌توانيد از آن به‌جاي TeamViewer استفاده كنيد، Ammyy Admin نام دارد كه با حجمي كمتر از يك مگابايت قابل دانلود و استفاده خواهد بود. كافي است اين برنامه را دانلود و روي هر دو سيستم مبدأ و مقصد اجرا كنيد. سپس با اطلاعات داده‌شده، مي‌توانيد اتصال بين دو كامپيوتر را برقرار كنيد. علاوه بر امكان مديريت دسكتاپ، مواردي همچون انتقال فايل يا گفتگوي زنده نيز امكان‌پذير خواهد بود.

  • ويژگي‌ها: حجم بسيار كم، نياز نداشتن به نصب، استفاده آسان و سريع
  • سيستم عامل: ويندوز



AnyDesk

 

چهارمين نرم‌افزاري كه در اين مطلب معرفي خواهيم كرد و از محبوبيت بالايي نيز برخوردار است، AnyDesk نام دارد. نكته‌ي جالب در رابطه با اين نرم‌افزار، پشتيباني آن از مك و لينوكس است كه مي‌تواند كارايي آن را چند برابر كند. علاوه بر امكان كنترل كامپيوتر، شما قادر به انتقال فايل و اطلاعات بين اين دو سيستم نيز  خواهيد بود. همچنين به كمك اپليكيشن موبايل AnyDesk مي‌توانيد از طريق موبايل نيز اقدام به كنترل كامپيوتر مورد نظر كنيد.

  • ويژگي‌ها: اتصال ساده و رخ ندادن مشكلات اتصال به دليل فايروال، حجم كم، استفاده آسان
  • سيستم عامل: ويندوز، مك، لينوكس

Splashtop

 

به‌عنوان آخرين نرم‌افزار موجود در ليست جايگزين‌هاي Team Viewer، به سراغ Splashtop خواهيم رفت كه ابزاري قدرتمند براي كنترل كامپيوتر از راه دور است. مانند ۴ نرم‌افزار ديگر، توسط اين برنامه نيز مي‌توانيد كنترل يك كامپيوتر را از راه دور به دست بگيريد و علاوه بر كنترل ماوس و كيبورد، قادر به انتقال فايل نيز باشيد. يكي از نكات قوت Splashtop، كيفيت بالاي تصوير در انتقال است؛ به‌طوري كه در صورت برخورداري از سرعت بالا، حتي مي‌توانيد بازي‌ها و فيلم‌هاي خود را نيز از راه دور اجرا و كنترل كنيد. اين نرم‌افزار نسخه موبايل نيز دارد؛ به اين معنا كه مي‌توانيد از طريق موبايل هم كامپيوتر خود را مديريت كنيد.

  • ويژگي‌ها: استفاده آسان از برنامه، اتصال بدون دردسر و كيفيت بالاي تصوير
  • سيستم عامل: ويندوز، مك، لينوكس، اندرويد و آي‌اواس
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.