رمز عبور تصويري ويندوز ۸: امن يا گيج كننده؟!

۱۴۶ بازديد

رمز عبور تصويري ويندوز ۸: امن يا گيج كننده؟!

مايكروسافت به تازگي آگهي تلويزيوني جديدي را در شبكه‌هاي مختلف پخش مي‌كند كه در آن افراد صفحه لپ‌تاپ خود را لمس كرده و دايره‌ها و خطوط عجيب و غريبي را روي تصاوير خانوادگي خود مي‌كشند.

آنها چرا اين كار را مي‌كردند؟ آيا اين علائم نوعي كد بودند؟ آيا مايكروسافت داشت زيبايي‌شناسي هنري خود را به ما نشان مي‌داد؟! آيا آن گربه توسط يك تك‌تير‌انداز نشانه‌گيري شده بود؟!

اما نه! اين آگهي مربوط به پسوورد تصويري مايكروسافت است!

يكي از چيزهايي كه به ذهنم خطور كرد آن بود كه شايد فردي تصور كند كه با كشيدن انگشت روي تصاوير، مي‌توان بخشي از تصوير را به بخشي ديگر منتقل كرد!

بله! در تصاوير، دور گوش‌هايمان دايره مي‌كشيم! از اين سو به آن سو خط مي‌كشيم! و بدين ترتيب هيچ كس نمي‌تواند رمز ما را هك كند.

واقعيت آن است كه ممكن است براي بسياري به خاطر سپردن ژست‌هاي تصويري از رمز عبورهايي كه تركيبي از تاريخ تولد دوستتان و قد خودتان و شماره همراه پدرتان است، بسيار دشوارتر و گيج‌كننده‌تر باشد.

بياييد كمي از بالا به مساله نگاه كنيم. آيا براي يك كاربر عادي، رمز عبور تصويري قابليتي جذاب است يا گيج‌كننده؟

آيا مردم دوست دارند از اين روش كاملا جديد و انقلابي براي ورود به سيستم استفاده كنند و يا ترجيح مي‌دهند به هر شكلي از همان رمزينه‌هاي قديمي خود استفاده نمايند؟

كاربران عادي دوست دارند تا تكنولوژي به ساده‌ترين شكل ممكن در اختيارشان قرار گيرد. دوست دارند همه چيز واضح و سرراست باشد. دوست ندارند مجبور باشند براي انجام هر كار ساده‌اي آموزش ببينند.

اين آگهي ويدئويي، درباره متد جديد مايكروسافت براي ورود به سيستم، توضيح خاصي نمي‌دهد و فقط از شما مي‌خواهد تا از رمز عبورهاي تصويري استفاده كنيد، كاري كه شما مجبور به انجام آن نيستيد و مي‌توانيد رمزي كه هم‌اكنون روي ويندوز ۷ داريد را روي ويندوز ۸ نيز وارد كرده و استفاده نماييد.

براي ما خوره‌هاي تكنولوژي بي‌شك اين يك قابليت جذاب و امن است، اما آيا همه كاربران اين روش را دوست خواهند داشت؟ اين سوالي است كه شما بايد در بخش نظرات به آن پاسخ دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.