نرم افزار مستقل گوگل براي تبديل متن فينگليش به فارسي منتشر شد

۲۶۳ بازديد

نرم افزار مستقل گوگل براي تبديل متن فينگليش به فارسي منتشر شد

گوگل چندي پيش سرويس به نام ابزار ورودي يا Input Tools را معرفي كرده بود كه از طريق آن امكان تبديل متن فينگليش به زبان‌هاي مختلف از جمله فارسي ميسر مي‌شد. حال گوگل در وب لاگ رسمي خود خبر از يك ابزار مستقل كه بصورت نرم افزار بر روي ويندوز يا بصورت افزونه در مرورگر كروم نصب ‌مي‌شود را داده است كه كار تبديل متن لاتين به فارسي را ساده‌تر مي‌كند.

اگر هنوز به تايپ فارسي عادت نكرده‌ايد يا صفحه كليد شما فاقد برچسب‌ كاركترهاي فارسي است، گوگل ابزار ورودي تازه اي را براي زبان فارسي منتشر كرده‌ است كه شامل مجموعه ابزارهايي است كه امكان ورود نوشتار فارسي روي دستگاه‌ها و سيستم عامل‌هاي مختلف را به كاربران مي دهند. اين ابزار به صورت يك برنامهٔ مستقل براي Windows و يك برنامهٔ افزودني براي Chrome نيز در دسترس است، همچنين به Gmail و Google Drive نيز به صورت توكار اضافه شده تا به سادگي به اين سرويس دسترس داشته باشيد. نسخهٔ Windows اين ابزار در همهٔ برنامه‌هاي اين سيستم عامل از جمله برنامه‌هاي پيام‌رسان فوري (چت يا IM) و نرم افزارهاي اداري مانند Word قابل استفاده است و نيازي به اتصال به اينترنت ندارد.پ

افزونه Chrome بر روي سيستم عامل‌هاي مختلف كار مي كند و امكان ورود نوشتار در وب را فراهم مي سازد. با استفاده از اين ابزار مي‌توانيد به راحتي در هر برنامه يا وب سايت، مانند Gmail و Google‎‎+‎، فارسي بنويسيد.

نرم افزار ويندوزي Input Tools قابل سفارشي شدن است و شما مي‌توانيد براساس نياز خود كاركترهاي مختلف را به معادل‌هاي فارسي مورد نظر خود متصل كنيد.

همچنين، شما مي‌توانيد ابزار ورودي را در محصولات Google مانند Gmail و Google Drive راه‌اندازي و استفاده كنيد. براي اين كه بدانيد چگونه مي‌توانيد ابزار ورودي Google را به صورت برنامهٔ افزودني Chrome دانلود و استفاده كنيد، مي‌توانيد به مقاله راهنماي گوگل مراجعه نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.