ساخت نوعي بازوي رباتيك براي آموزش مهارت تيراندازي به سربازان آمريكايي

۲۶۱ بازديد

پياده نظام ها معمولا مهارت هاي تيراندازي بسيار خوبي دارند اما يادگيري اين كار در سطح تخصصي نيازمند صرف زماني طولاني است. حال خبر رسيده كه پژوهشگران ارتش آمريكا به زودي نوعي دستيار رباتيك را ارائه خواهند داد كه اين مهارت را در افراد تقويت مي كند.

اين دانشمندان روي نوعي پوشش محافظ رباتيك به نام MAXFAS كار مي كنند كه براي اصلاح لرزش هاي ناخواسته دست در حين تيراندازي از نوعي محرك هاي فعال شونده از طريق سيم بهره مي گيرد و براي آنكه درك بهتري از اين بازوي رباتيك داشته باشيد مي توانيد آن را نوعي دوربين تثبيت شده در نظر بگيريد. 

بدنه ساخته شده از فيبر كربني اين بازو به اندازه اي سبك هست كه باعث افتادن تيرانداز نشود و به خاطر بهره گيري از نوعي هوش ماشيني مي تواند تفاوت هاي ميان حركات هدفمند (مثلا نشانه گيري) و لرزش را تشخيص دهد.

اين ماشين در حال حاضر فعلا در جايش ثابت مي شود و به همين دليل تنها مي شود براي آموزش تيراندازي در كوتاه مدت از آن بهره گرفت. در تست هاي اوليه، دانشمندان متوجه شدند افرادي كه اين بازو را به تن مي كنند نسبت به ديگران بهتر تيراندازي مي كنند و اين برتري حتي در زماني كه بازو را از خود جدا كردند نيز به چشم مي خورد.

اما عاقبت احتمال مي رود كه يك مدل واقعا سيار از اين دستگاه ساخته شود كه عملكرد نيروهاي نظامي را در ميادين جنگي نيز بهبود ببخشد و از طرفي باعث خستگي آنها نيز نشود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.