تكنيك هاي قديمي بازاريابي كه هنوز كارآمد هستند

۱۴۷ بازديد

اين روزها تكنولوژي تلفن‌هاي هوشمند همه‌گير شده است و همين موضوع باعث شده كه تكنيك‌هاي بازاريابي ديجيتال با سرعت بالايي تغيير كنند. از كمپين‌هاي ايميلي گرفته تا تبليغاتي كه در سايت‌ها درج مي شوند، مي‌توان اين‌طور نتيجه‌گيري كرد كه رويكردهاي ديجيتال سهم عمده‌ي بازاريابي را به خود اختصاص داده‌اند. به همين دليل اكثر بازاريابان معتقدند روش‌هاي سنتي، ديگر تأثير مثبتي بر بازاريابي برند نخواهند داشت؛ هر چند گاهي اوقات روش‌هاي جديد نيز ممكن است براي يك كسب‌و‌كار مفيد واقع نشوند. بر اساس نظرسنجي سايت Econsultancy در سال ۲۰۱۶، تنها ۲۲ درصد كسب‌و‌كارها نتيجه‌ي قانع‌كننده‌اي از فعاليت‌هاي مرتبط با بازاريابي خود گرفته‌اند. تفاوت بين كمپين‌ها و نرخ تبديل نشان مي‌دهد كه بازاريابي ديجيتال داراي محدوديت‌هاي زيادي است.

غرق شدن در دنياي ديجيتال

كمپين‌هاي ايميلي كه به‌عنوان قهرمان بازاريابي ديجيتال شناخته مي‌شوند، تنها در صورتي جواب مي‌دهند كه مخاطب داشته باشند. ۷۸ درصد مشتري‌ها اشتراك ايميل خود را لغو مي‌كنند؛ زيرا نمي‌خواهند در طول روز پيام‌هاي اضافه دريافت كنند. تبليغات پاپ‌آپ نيز مانند دو سال گذشته طرفدار ندارند و ۹۱ درصد مردم معتقدند اين تبليغ‌ها نه‌تنها مفيد نيستند بلكه بيشتر ايجاد مزاحمت مي‌كنند. مشتري‌ها ترجيح مي‌دهند تبليغي ببينند كه توجهشان را خودبه‌خود جلب كند؛ نه اينكه از آن‌ها تقاضا شود به يك تبليغ توجه كنند. بنابراين وظيفه‌ي بازاريابان است كه بتوانند نيازهاي مشتري را برطرف كنند. ۸۰ درصد بازاريابان معتقدند كه تلاش‌هايشان تا حدودي تأثيرگذار بوده است و مي‌تواند بهتر از اين شود. بازاريابان مي‌توانند براي جذب مخاطب و ايجاد رابطه با آن‌ها به ريشه‌هاي بازاريابي بازگردند و از روش‌هاي قديمي استفاده كنند. اين روش‌ها از قبل انجام شده‌اند و جواب داده‌اند ؛بنابراين بازاريابان با كمي خلاقيت و به‌روزرساني مي‌توانند از آن‌ها استفاده كنند.

singage

۱- تابلوهاي تبليغاتي

استفاده از تابلوهاي تبليغاتي يكي از قديمي‌ترين روش‌هاي بازاريابي است كه هنوز هم مورد استفاده قرار مي‌گيرد؛ از سندان‌هاي قديمي (ابزاري كه آهنگران، آهن گداخته را روي آن مي‌كوبيدند) جلوي در آهنگري‌هاي قرن ۱۵ گرفته تا تابلوهاي چشمك‌زني كه امروزه مشتري‌ها را به سمت فروشگاه هدايت مي‌كنند. تابلوهاي تبليغاتي سال‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند؛ بنابراين با يك شركت باتجربه در اين زمينه همكاري كنيد تا حداكثر استفاده را از سرمايه‌گذاري خود ببريد.

شركت‌هاي تبليغاتي زيادي وجود دارند كه در زمينه‌ي طراحي نشانه، خلاقانه عمل مي‌كنند و مي‌توانند توجه مشتري‌ها را به سمت برند شما جلب كنند.

۲- تبليغ‌كننده با لباس مبدل

يكي ديگر از روش‌هاي سنتي تبليغات استخدام كردن افرادي است كه بيرون از فروشگاه مي‌ايستند و توجه رهگذران را بهبرند شما جلب مي‌كنند. دانشجويان زيادي وجود دارند كه حاضرند در ازاي دريافت مبلغي، لباس مبدل بپوشند و با در دست داشتن تابلوهاي مخصوص براي برند شما تبليغ كنند. اين روش هنوز هم كارآمد است؛ زيرا سخت مي‌توان حضور اين افراد را ناديده گرفت و هزاران رهگذر مخصوصا افرادي كه پشت چراغ قرمز منتظر هستند به آن‌ها توجه خواهند كرد.

bag

۳- استفاده از كيسه‌هاي مخصوص

تصور كنيد مشتري‌ها از فروشگاه شما خريد كرده‌اند و محصول شما را داخل كيسه‌هايي قرار مي‌دهند كه عكس برند شما روي آن چاپ شده است و وارد خيابان مي‌شوند. بسياري از برندها براي كيسه‌هاي خود از طرح‌هاي خلاقانه‌اي استفاده مي‌كنند كه توجه بينندگان را به خود جلب مي‌كند. اين نوع تبليغات هيچ هزينه‌ي اضافه‌اي براي شما ندرد و تنها به كمي خلاقيت احتياج دارد.

۴- ايميل‌هاي مستقيم

ارتباط مستقيم با مشتري‌ها و پيشنهاد تخفيف ويژه روي برخي محصولات يا خدمات، يكي ديگر از بهترين راه‌هاي قديمي تبليغات است. پايين آوردن قيمت‌ها براي برخي مشتري‌ها مي‌تواند از مقدار سود شما بكاهد؛ اما اگر راضي باشند تبديل به مشتري دائم برند شما خواهند شد و اين براي شما بسيار ارزشمند خواهد بود.

Flyers

۵- بروشورهاي تبليغاتي

پخش كردن بروشور تبليغاتي در سطح محله كمك مي‌كند كه برند شما به مشتري‌هاي محلي معرفي شود. اگر بتوانيد خودتان اين كار را انجام دهيد براي برند بهتر است؛ زيرا مي‌توانيد به مشتري‌ها توضيحات اضافه ارائه دهيد و با آن‌ها ارتباط حضوري برقرار كنيد. اهميت پخش كردن بروشورهاي تبليغاتي زماني بيشتر مي‌شود كه كسب‌و‌كار جديدي راه‌اندازي كرده باشيد و بدانيد كه مشتري‌هاي بالقوه‌ي زيادي دارد؛ اما ندانيد كه چگونه بايد آن‌ها را پيدا كنيد.

روش‌هاي سنتي بازاريابي مانند استفاده از تابلوهاي تبليغاتي، بروشورها، كيسه‌هاي چاپي مخصوص و فرستادن ايميل‌هاي مستقيم هيچ موقع قديمي نمي‌شوند. درحالي‌كه روش‌هاي جديد بازاريابي ديجيتال ارائه و مورد آزمايش قرار مي‌گيرند، تبليغات تأثيرگذار سنتي روش‌هاي خوب و قابل اعتمادي براي كسب درآمد هستند.

آموزش ويندوز 10: تصاوير زيباي صفحه قفل را ذخيره كنيد

۱۵۹ بازديد

آموزش ويندوز 10: تصاوير زيباي صفحه قفل را ذخيره كنيد

صفحه‌ي قفل ويندوز 10، داراي قابليت چرخه‌ي نمايش تصاويري است كه توسط عكاسان حرفه‌اي، از سوژه‌هاي جالب و بسيار زيبا عكس‌برداري شده است. اگر قصد دستيابي و ذخيره كردن اين تصاوير را در حافظه‌ي ذخيره‌سازي رايانه‌ي خود داريد، همراه ما باشيد تا راهكار دسترسي به اين تصاوير را در اختيار شما بگذاريم.

راه ساده‌اي براي دستيابي به تصاوير صفحه‌ي قفل ويندوز 10 وجود ندارد؛ اما خوشبختانه با دنبال كردن مراحل ذكر شده در اين مقاله، مي‌توانيد اين تصاوير را بيابيد.

۱. ابتدا بايد تيك عبارت Hidden items موجود در سربرگ View مرورگر فايل ويندوز 10 را بزنيد.

۲. به مسير “C:UsersuserprofileAppDataLocalPackages

Microsoft.Windows.ContentDeliveryManager_cw5n1h2txyewyLocalStateAssets” مراجعه كنيد. منظور از userprofile همان پوشه‌اي است كه داراي نام كاربري رايانه‌ي شما است.

۳. رونوشت همه‌ي فايل‌هاي موجود در اين پوشه را به پوشه‌ي جديدي در مكان ديگري از ديسك سخت رايانه انتقال دهيد.

۴. پوشه‌ي جديد را باز كرده و پس از زدن سربرگ File، مسير open command prompt→ open command prompt as administrator را به منظور فراخواني خط فرمان تحت ادمين دنبال كنيد.

۵. دستور “ren *.* *.jpg” را به منظور افزودن پسوند“jpg.” به تمامي فايل‌هاي موجود در پوشه‌ي جاري، در پنجره‌ي خط فرمان چسبانده (Paste) و كليد اينتر را از صفحه كليد بفشاريد.

آنچه كه درون پوشه خواهيد ديد، شامل فايل‌هاي مختلفي است كه مورد استفاده‌ي صفحه‌ي قفل قرار مي‌گيرد. شما مي‌توانيد فايل‌هاي ناخواسته را حذف كرده و فقط تصاوير مورد نظر خود را نگه داريد. فقط از انتقال فايل‌هاي موجود در پوشه‌ي مربوط به صفحه‌ي قفل به يك پوشه‌ي اختصاصي اطمينان حاصل كنيد؛ زيرا ممكن است دستور ياد شده، باعث تغيير نام فايل‌هاي اصلي شود.

Z1؛ پروژكتور جديد و كوچك ايسوس رونمايي شد

۱۴۳ بازديد

Z1؛ پروژكتور جديد و كوچك ايسوس رونمايي شد

پروژكتور LED جديد ايسوس، Z1، امروز در نمايشگاه Computex معرفي شد. برخلاف ساير پروژكتورها كه مستلزم استفاده از كابل HDMI و خروجي آن هستند، Z1 از كابل Micro USB به منظور نمايش تصاوير گوشي‌هاي هوشمند اندرويدي استفاده مي‌كند.

اين پروژكتور به اندازه‌اي كوچك است كه به راحتي در جيب جا مي‌گيرد و باتري شارژي آن ظرفيتي برابر 6000 ميلي آمپر ساعت دارد. بنابراين براي استفاده از اين دستگاه نياز به اتصال مستقيم كابل برق نداريد. متاسفانه هنوز اطلاعات دقيق مربوط به قيمت و تاريخ عرضه‌ي اين پروژكتور ارائه نشده، اما انتظار مي‌رود ايسوس قيمتي در حدود 200 دلار براي Z1 در نظر بگيرد.

اسپيكر بلوتوث قابل حمل Dash 7 با كيفيت بالاي صدا رونمايي شد

۱۲۸ بازديد

اين اسپيكر با اينكه بسيار كوچك است، مجهز به بلندگوهايي است كه صدا را در تمام جهات پخش مي‌كنند. استند زاويه‌داري كه براي اسپيكر طراحي شده، استقرار آن با زاويه‌ي دلخواه را ممكن مي‌كند.

وزن اسپيكر نزديك به 200 گرم است! وزن بسيار كمي است، ارتفاع آن هم از 2 سانتي‌متر تجاوز نمي‌كند. مشخص است كه اسپيكر براي قرار گرفتن در كنار گوشي يا تبلت طراحي شده و اصلاً دست و پا گير نيست.

همانطور كه در تصوير مشاهده مي‌كنيد، اسپيكر ساند مترز دش 7 بسيار كوچك و باريك است، ديگر محصولات رقيب به اين كوچكي و باريكي نيستند و لذا اين اسپيكر از بهترين اسپيكرهاي پرتابل داراي بلوتوث براي وسايل همراه به شمار مي‌آيد.

در سمت جلوي اسپيكر كليدها و چراغ ال‌اي‌دي تعبيه شده است. كليد افزايش و كاهش صدا و روشن و خاموش كردن آن در اين قسمت قرار داده شده تا استفاده از آن راحت‌تر شود.

در بخش كناري يك خروجي صداي 3.5 ميلي‌متري قرار داده شده تا اگر تمايلي به استفاده از بلوتوث نداريد، آن را به كار بگيريد. خروجي ديگري هم براي ساب در نظر گرفته شده تا اگر خواستار صداي بيس عميق‌تري هستيد، از آن استفاده نماييد.

speaker blutooth

دش 7 نيز مثل Jawbone JAMBOX از سيستم صوتي ووفر و توييتر استفاده مي‌كند تا صداهاي بم و ريز تمام و كمال ايجاد شوند. باتري‌ها نيز براي افزايش كيفيت صداي باس به صورت معلق قرار مي‌گيرند. به همين علت است كه صداي اسپيكر از آنچه پيش‌بيني مي‌كنيد، بلندتر، بم‌تر و در عين حال تيزتر است.

اسپيكر در رنگ‌هاي قرمز، سفيد، مشكي و نقره‌اي عرضه مي‌شود. زمان عرضه ماه فوريه است و قيمت محصول 219 دلار مي‌باشد. هزينه‌ي زيادي است اما براي تجربه‌ي صدايي خوب آن هم در اين وزن و ابعاد به نظر بد نيست.

بازي موبايل Suicide Squad: Special Ops؛ جوخه ي خودكشي

۱۷۲ بازديد

Suicide Squad: Special Ops يك بازي جذاب با گرافيكي فوق‌العاده است كه همزمان با اكران فيلم سينمايي Suicide Squad روانه‌ي ماركت‌هاي موبايل شده است كه مي‌توانيد تا زماني كه كيفيت قابل قبولي از اين فيلم سينمايي براي تماشا منتشر شود با بازي موبايلي آن روزها را سر كنيد. بعد از تجربه‌ي نه چندان راضي كننده‌ي DC در فيلم سينمايي Batman V Superman اين كمپاني اميد زيادي به موفقيت Suicide Squad دارد و اين بار با جمع‌آوري ضدقهرمان‌هاي بزرگي همچون جوكر، ددشات، هارلي كوئين و‌... سعي كرده است تا توجه هواداران را به سمت خود جلب كند. بازي موبايلي Suicide Squad: Special Ops نيز كه براي اندرويد و آي‌او‌اس منتشر شده است با استفاده از تمامي كاراكترهايي كه در فيلم سينمايي اين اثر حضور دارند و تركيب آن با گرافيك و صداگذاري خارق‌لعاده سعي كرده است تا در دنياي بازي‌ها نيز موفقيت‌هايي را كسب كند.  خشونتي كه در بازي قرار دارد باعث شده است تا Suicide Squad: Special Ops رده‌ي سني +۱۶ سال را دريافت كند به اين معنا كه انجام آن براي كودكان توصيه نمي‌شود.

داستان كلي بازي Suicide Squad: Special Ops نيز مانند فيلم سينمايي آن به اين صورت است كه دولت آمريكا براي حل پروژه‌ها و ماموريت‌هاي به شدت خطرناك به چند زنداني بسيار حرفه‌اي خود پيشنهاد همكاري مي‌دهد به اين صورت كه با كمك به دولت آمريكا در حل ماموريت‌هاي خطرناك در مجازات آن‌ها تخفيف‌هاي چشمگيري لحاظ كند. اين تيم كه از چند خلافكار حرفه‌اي از جمله ددشات، هارلي كوئين و‌... تشكيل شده است نيز با قبول اين پيشنهاد با دولت همكاري كرده و در هر مرحله به سراغ از بين بردن دشمناني خطرناك‌تر از خود مي‌روند. شما در نقش بازيكن متناسب با هر ماموريت كنترل يكي از شخصيت‌هاي بازي را بر عهده خواهيد داشت. انجام بازي به صورت اول شخص صورت خواهد گرفت به اين معنا كه دوربين بازي از نگاه شخص بازيكن نمايش داده خواهد شد. گرافيك بازي در يك كلام عالي است كه اين موضوع حجم بازي را نيز كمي بالا برده است به طوري كه Suicide Squad: Special Ops در اندرويد داراي حجم حدودي ۱۶۰ مگابايت و در آي‌او‌اس حدودا ۲۲۵ مگابايت حجم خواهد داشت. نسخه‌ي اندرويدي همراه با ديتا منتشر شده است و حجم فايل نصبي بازي ۶۰ و حجم ديتا ۱۰۰ مگابايت خواهد بود. موسيقي متن بازي نيز همانطور كه انتظار مي‌رفت در سطح بسيار بالايي قرار دارد و هيجان بازي را دو چندان كرده است. 

آپديت جديد تلگرام دسكتاپ: ويرايش و ساخت پوسته، اموجي هاي جديد و موارد ديگر

۱۴۲ بازديد

عد از انتشار ورژن ۱ تلگرام دسكتاپ كه تغييراتي همچون متريال شدن ظاهر برنامه و پشتيباني از پوسته‌هاي مختلف را شامل مي‌شد، هم‌اكنون با فاصله‌ي نسبتا كمي شاهد انتشار نسخه‌ي ۱.۰.۱۲۲ هستيم كه تغييراتي جزئي را به همراه داشته است. در ادامه شما را با اين تغييرات آشنا خواهيم كرد.

 

اموجي‌هاي جديد

https://cdn01.zoomit.ir/2017/1/ab09084a-1a65-49c5-9027-7000b04f8c27.jpg

يكي از تغييراتي كه در آخرين نسخه‌ي تلگرام موبايل شاهد بوديم، اضافه شدن اموجي‌هاي جديد بود. نسخه‌ي ۱.۰.۱۲ تلگرام دسكتاپ اين اموجي‌ها را به آرشيو خود اضافه كرده است و با به‌روز كردن تلگرام خود به اين نسخه، مي‌توانيد در تلگرام دسكتاپ نيز از اين اموجي‌ها استفاده كنيد.

 

امكان پخش Voice‌ها از لحظه‌ي دلخواه

فايل‌هاي صوتي دريافت شده در تلگرام داراي نشانگر زماني بودند كه توسط آن مي‌توانستيد يك فايل موسيقي را از لحظه‌ي دلخواه آغاز به پخش كنيد يا به‌اصطلاح آن را «جلو» بزنيد. در نسخه‌ي دسكتاپ تلگرام اين امكان تنها براي فايل‌هاي صوتي امكان‌پذير بود و Voice‌-ها چنين قابليتي را دارا نبودند. در نسخه‌ي ۱.۰.۱۲ تلگرام اين قابليت براي ويس‌ها نيز عملي شده است و هم‌اكنون مي‌توانيد با Drag كردن ماوس روي نوار صوتي مورد نظر، لحظه‌ي پخش آن را جابجا كنيد.

 

افزوده شدن Theme Editor

 

 

يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هايي كه در نسخه‌ي ۱ تلگرام دسكتاپ شاهد آن بوديم، پشتيباني از تغيير پوسته‌ي نرم‌افزار بود. بعد از انتشار اين ويژگي و تم‌هاي مختلف، كاربران بسياري سعي در انجام تغييرات در پوسته‌هاي موجود و ساخت تم شخصي خود داشتند كه كاري بسيار پيچيده و طاقت‌فرسا بود؛ به‌طوري كه حتي اگر آموزش فارسي آن را مقابل شما مي‌گذاشتيم، بسيار بعيد بود كه حوصله‌ي انجام آن را داشته باشيد. خوشبختانه تلگرام در اين نسخه ابزار Theme Editor را در اختيار كاربران قرار داده است و شما بدون نياز به مراحل پيچيده و طولاني مي‌توانيد به‌سادگي هر چه تمام‌تر در پوسته‌ي فعلي تلگرام تغييرات دلخواهتان را ايجاد كنيد. در نهايت مي‌توانيد پوسته‌ي جديد را ذخيره كنيد و با كاربران ديگر به اشتراك بگذاريد. براي دسترسي به اين ابزار كافي است به Setting برنامه مراجعه كنيد و در بخش تغيير تصوير زمينه‌ي گفتگو، گزينه‌ي Theme Editor را انتخاب كنيد. در اولين باري كه روي اين گزينه كليك مي‌كنيد، ابتدا پنجره‌اي براي ذخيره‌ي پوسته‌ي فعلي گشوده مي‌شود كه بعد از ذخيره كردن آن، به پنجره‌ي تغيير پوسته هدايت مي‌شويد.

در صفحه‌ي اين ابزار، تمام بخش‌هايي كه در تلگرام قابل مشاهده است، از كوچك‌ترين جزييات تا بخش‌هاي اصلي همگي در اختيار شما قرار داده شده‌اند و مي‌توانيد رنگ هر كدام را كه مايل بوديد، مطابق ميل خود تغيير دهيد. در كنار رنگ هر بخش نام آن نيز نوشته شده است؛ اما اگر به هر دليل متوجه بخش مربوطه نمي‌شويد، چاره‌اي جز آزمون و خطا نخواهيد داشت.

حافظه‌ ۲۵۶ گيگابايتي سن ديسك مختص اجراي اپليكيشن‌ها

۱۶۸ بازديد

حافظه‌ ۲۵۶ گيگابايتي سن ديسك مختص اجراي اپليكيشن‌ها

يكي از مزاياي بسياري از گوشي‌هاي اندرويدي، پشتيباني از درگاه حافظه‌ي ميكرو اس‌دي است كه امكان ذخيره سازي بعضي از اطلاعات روي اين حافظه‌ها را ميسر مي‌كند. اما از آنجايي كه اكثر حافظه‌هاي ميكرو اس‌دي سرعت پاييني دارند، اين حافظه‌ها مناسب نصب و اجراي اپليكيشن‌ها نيستند. حال حافظه‌ي ۲۵۶ گيگابايتِ جديدِ سن‌ديسك با اين هدف درCES 2017 معرفي شده است كه حتي بتوانيد اپليكيشن‌ها را روي آن نصب كنيد. 

چند ماه پيش انجمن اس‌دي، استانداردهاي جديدي براي هر دو نوع حافظه‌ي microSD و SD ارائه كرد و يكي از اين استانداردها مربوط به كلاس بازده‌ي اپليكيشن‌ها بود. حافظه‌هايي كه در اين كلاس قرار دارند، عملكرد مناسب براي نصب اپليكيشن‌ها ارائه خواهند كرد. حافظه‌ي SandDisk Ultra 256GB موفق شده است سرعت مورد نياز براي Application Performance Class 1 را پاسخ دهد. اين حافظه مي‌تواند ۱۵۰۰ دسترسي ورودي/ خروجي و ۵۰۰ نوشتن ورودي / خروجي در هر ثانيه را پاسخ دهد. اين بدين معني است كه شما به راحتي مي‌توانيد از اين حافظه براي ذخيره‌سازي اپليكيشن‌ها و اجراي سريع آن‌ها بهره ببريد. 

سن‌ديسك اپليكيشن اندرويدي با نام SanDisk Memory Zone را در گوگل پلي قرار داده است تا بتوانيد به كمك آن اپليكيشن‌ها را مديريت يا از اطلاعات موجود در موبايل خود نسخه‌ي پشتيبان تهيه كنيد. 

حافظه‌ي سن‌ديسك اولترا با ظرفيت ۲۵۶ گيگابايت برچسب قيمت ۱۹۹.۹۹ دلاري دارد و از همين ماه وارد بازار مصرف‌كننده مي‌شود. 

چگونه از وجود كارت گرافيك جداگانه در كامپيوتر اطمينان حاصل كنيم

۱۲۶ بازديد

امروزه، پردازنده‌هاي گرافيكي جزئي جدايي‌ناپذير از سيستم‌هاي كامپيوتري هستند. تعيين اينكه كدام مدل از كارت گرافيك جداگانه استفاده مي‌كند، با توجه به تنوع زياد محصولات، امري دشوار است. ولي با ارائه‌ي يك راهكار كلي براي تمامي سيستم‌هاي كامپيوتري، مي‌توان اين دشواري را برطرف كرد.

كارت‌ گرافيك مجتمع و كارت‌ گرافيك اختصاصي

همانطور كه اشاره كرديم، هر سيستمي داراي كارت‌ گرافيك است. ولي همه‌ي سيستم‌ها از كارت گرافيك اختصاصي بهره نمي‌برند. زماني كه يك سيستم براي بازي‌ كردن بخواهيد، نياز به كارت گرافيك جداگانه احساس مي‌شود. كارت‌ گرافيك مجتمع، در واقع يك چيپست گرافيكي است كه داخل مادربورد جاسازي شده است؛ ولي كارت‌ گرافيك اختصاصي، معمولا توسط درگاه‌ PCIe به مادربورد متصل مي‌شود. در سيستم‌هاي دسكتاپ، معمولا كارت‌ گرافيك مجتمع توسط اينتل ساخته و در مادربورد تعبيه مي‌شود؛ ولي كارت‌‌ گرافيك اختصاصي ساخته‌ي شركت انويديا يا اي‌ام‌دي است.

برچسب‌ها

براي اينكه بفهميد سيستم شما از پردازنده‌ي اختصاصي بهره مي‌برد، يكي از ساده‌ترين راه‌ها بررسي برچسب‌هاي روي سيستم است. معمولا لپ‌تاپ‌ها از اين برچسب‌ها در كنار تاچ‌پد خود استفاده مي‌كنند. اين برچسب نشان مي‌دهد كه سيستم شما داراي يك كارت‌ گرافيك اختصاصي از يكي از دو شركت نامبرده است.

Device Manager

متأسفانه اين برچسب‌ها پس از مدتي از بين مي‌روند. حتي اگر برچسب‌ها از بين نروند، فقط مي‌توانند وجود پردازنده‌ي گرافيكي اختصاصي و نام شركت سازنده‌ي آن را نشان دهند. براي اين‌كه نام و مدل كارت‌ گرافيك را ببينيد، مطابق شكل زير، در بخش جستجوي ويندوز عبارت «Device Manager» را تايپ كنيد. قسمت Display Adapter را باز كنيد. اگر بيش از يك دستگاه را در اين بخش مشاهده مي‌كنيد، سيستم شما داراي پردازنده‌ي گرافيكي اختصاصي است. در تصوير زير چيپ اينتل، پردازنده‌ي گرافيكي مجتمع است. پردازنده‌ي گرافيكي اختصاصي با نام شركت سازنده و مدل آن نمايش داده شده است. در اين مثال شركت سازنده، انويديا و مدل كارت گرافيك، GTX960M است.

dedicated Gpu

مشخصات پردازنده‌ي گرافيكي

در بخش Device Manager فقط مي‌توان نام و مدل كارت‌ گرافيك را ديد. با رجوع به سايت سازنده، مي‌توانيد قدرت و مشخصات دقيق كارت‌ گرافيك را مشاهده كنيد. درصورتي‌كه كارت‌ گرافيك قديمي باشد يا نتوانيد مشخصات آن را پيدا كنيد، مي‌توانيد از ابزار TechPowerUp براي مشاهده‌ي مشخصات پردازنده‌ي گرافيكي استفاده كنيد (اين ابزار را مي‌توانيد از اينجا دانلود كنيد).

برنامه‌ي مورد نظر رايگان است و مي‌تواند تمامي چيپ‌هاي گرافيكي استفاده‌شده در كامپيوتر را شناسايي كند. مطابق شكل زير، مي‌توانيد با استفاده از پنجره‌ي كشويي واقع در پايين برنامه، پردازنده‌ي گرافيكي مورد نظر را انتخاب و مشخصات كامل آن را مشاهده كنيد.

dedicated Gpu

كمي طول مي‌كشد تا برنامه، مشخصات كارت‌ گرافيك مورد نظر را لود كند. با انتخاب تب «Sensor» مي‌توانيد دما و ميزان استفاده از كارت‌ گرافيك را بررسي كنيد. ابزار TechPowerUp، مي‌تواند ميزان رم كارت‌ گرافيك، تاريخ عرضه، مدل، شركت سازنده، فركانس كاري، ورژن درايور نصب‌شده و ... را نشان دهد.

ساعت هوشمند Amazfit Bip با عمر باتري ۴۵ روز معرفي شد

۱۶۲ بازديد

از زمان عرضه اولين دستبند پايش سلامت Amazfit، يك سال و نيم مي‌گذرد. اين برند در اين بازه زماني، چند نوع ساعت‌ هوشمند  متفاوت نيز عرضه كرده است. حال شاهد معرفي اولين محصول با صفحه نمايش مربعي از سوي اين سازنده هستيم كه Amazfit Bip نام گرفته است. در نگاه اول شباهت بسياري ميان طراحي اين محصول و اپل واچديده مي‌شود. اما در حقيقت اين محصول، تنها يك تقليد از ساعت هوشمند اپل نيست و ويژگي‌هاي منحصربه‌فردي در آن تعبيه شده است.

چهارمين ساعت هوشمند شركت Amazfit، در كنار صفحه نمايش مربعي شكل، مجهز به باتري با امكان شارژدهي بيش از يك ماه است. در حقيقت طبق گفته سازنده، اين ساعت مي‌تواند با يك بار شارژ، تا حدود ۴۵ روز روشن بماند. ويژگي‌هاي ديگري نيز باعث شده است كه اين دستگاه تنها يك دستبند پايش سلامت مجهز به ساعت نباشد و بتوان لقب هوشمند را به آن اعطا كرد. از جمله قابليت‌هاي بارز آن مي‌توان به صفحه نمايش لمسي ۱.۲۸ اينچي هميشه روشن با پوشش محافظ گوريلا گلس ۳، GPS به همراه مسيريابي GLONASS، سنسور ضربان قلب اپتيكال، شتاب‌سنج در سه محور براي كنترل حركت‌ها و پايشگر خواب و ورزش اشاره كرد. اين محصول توانسته است گواهي IP68 نيز كسب كند و مي‌تواند تا ۳۰ دقيقه بدون آسيب‌ديدگي در آب قرار گيرد. يك قطب‌نما و فشارسنج نيز براي تعيين جهت و نشان‌دادن تغييرات ارتفاع در آن تعبيه شده است. با وجود ادعاي شارژدهي بسيار طولاني‌مدت از سوي سازنده، شاهد استفاده از يك باتري ۱۹۰ ميلي‌آمپر ساعتي در اين محصول هستيم كه موجب شده است وزن آن تنها ۳۱ گرم باشد.

amazfit bip

ساعت Bip از بند استاندارد ۲۰ ميلي‌متري بهره مي‌برد كه به‌راحتي امكان تعويض آن براي استفاده‌هاي ورزشي يا رسمي‌تر وجود دارد. اپليكيشن Mi Fit امكان جمع‌آوري داده‌هاي جانبي از ساعت و شخصي‌سازي محيط كاربري را براي دارندگان اين محصول فراهم مي‌كند. اطلاعات مربوط به پايشگر خواب و ساير سنسورهاي محصول نيز از طريق اين اپليكيشن قابل مشاهده است. در حال حاضر امكان خريد رنگ مشكي عقيق از طريق وب‌سايت سازنده با قيمت ۹۹ دلار وجود دارد. سه رنگ ديگر قرمز، سبز و سفيد نيز براي پيش‌خريد در دسترس هستند. اين ساعت هوشمند از هر دو سيستم عامل اندرويد و iOS پشتيباني مي‌كند.

اپل پتنت جديدي براي حذف كليد فيزيكي از گجت‌هاي ديجيتال ثبت كرد

۱۲۹ بازديد

دفتر ثبت اختراعات و علامت تجاري آمريكا، به‌تازگي از ثبت پتنت جديدي توسط كمپاني اپل خبر داده است. پتنت جديد در رابطه با فناوري ژست‌هاي لمسي است كه مي‌تواند وظيفه‌ي كليد‌هاي فيزيكي را به عهده بگيرد و نياز به آن‌ها را كاهش دهد. به نظر مي‌رسد اين درخواست ثبت مربوط به اپل واچ است؛ اما اين اختراع جديد مي‌تواند شامل هر دستگاه ديگري از جمله آيفون‌هاي آينده، آيپد، مك‌بوك‌ها يا گجت‌هاي پوشيدني باشد.

ظاهرا اپل قصد دارد نوع جديدي از ژست‌هاي لمسي را براي صفحه نمايش توسعه دهد كه مربوط به كشيدن انگشت از يك سمت نمايشگر به سوي مخالف است. همچنين بايد به ژست حركتي ديگري اشاره كرد كه منوي ثانويه‌اي را در زمان اجرا براي كاربر نمايش مي‌دهد.

لمس لبه‌‌هاي اين دستگاه مي‌تواند عمليات ديگري را اجرا كند. به‌عنوان مثال، هنگامي كه مشغول گوش دادن به موزيك مورد علاقه‌تان هستيد، با لمس سريع لبه‌هاي دستگاه به سمت بالا يا پايين مي‌توانيد بدون استفاده از دكمه‌هاي ولوم، صداي موزيك را كنترل كنيد. اين قابليت به آيفون‌هاي پيش رو امكان حذف دكمه ولوم را مي‌دهد و قابليت ضد آب بودن آن‌ها را نيز بهبود مي‌بخشد.

اختراع جديد اپل

در تصوير بالا، لمس لبه دستگاه از گوشه‌اي به گوشه ديگر به نمايش گذاشته شده است. در قسمت پايين تصوير نيز مي‌توانيد مثالي از تركيب انواع لمس‌هاي صفحه نمايش و لبه‌ها را مشاهده كنيد. در توضيحات سمت راست روش عملكرد لمس لبه‌ها جهت ارسال ورودي، به‌خوبي توضيح داده شده است.

تركيب لمس صفحه نمايش و لبه‌هاي گجت

همان طور كه پيش‌تر به آن اشاره كرديم، در تصوير بالا مي‌توان ساعت هوشمندي شبيه به اپل واچ را مشاهده كرد. در اين شكل، انگشت كاربر از لبه اپل واچ (شماره ۱۰۳) حركت خود را آغاز مي‌كند و با كشيده شدن به سمت چپ، شماره ۳۰۷ از صفحه نمايش را لمس مي‌كند. احتمالا اين ساعت از يك يا چند سنسور و حسگر براي تعقيب حركت انگشت كاربر از لبه‌هاي دستگاه به سمت چپ صفحه نمايش بهره مي‌برد.

پس از لمس، دستگاه شروع به اجراي عمليات مورد نظر مي‌كند. به‌عنوان مثال، اين دستگاه ممكن است با سوايپ صفحه نمايش به سمت چپ، منوي شماره يك را برايتان باز كند؛ اما زماني كه انگشت خود را از لبه دستگاه به سمت چپ مي‌كشيد، منوي شماره دو بارگزاري مي‌شود.

در تصوير شماره ۴ عمل لمس صفحه نمايش اپل واچ به نمايش گذاشته شده است. همان طور كه از تصوير پيدا است، انگشت كاربر در قسمت ۴۰۸ از لبه اپل واچ قرار گرفته و در مجاورت همان نقطه با شماره ۱۰۳ از صفحه نمايش فرود مي‌آيد. در اين حالت نيز ممكن است از يك يا چند حسگر و سنسور براي شناسايي حركات انگشت كاربر استفاده شود.

به عنوان مثال، هنگامي كه كاربر انگشت خود را در جهت بالاي اپل واچ به حركت در مي‌آورد، ولوم دستگاه افزايش مي‌يابد. در مقابل حركت انگشت به سمت پايين، كاهش ولوم دستگاه را به همراه خواهد داشت.

اجازه بدهيد با ذكر مثالي ديگر، اين قابليت را بيش‌تر شرح دهيم؛ حركت انگشت كاربر به سمت بالا و پايين گجت، مي‌تواند جابجايي اسكرول منوي گرافيكي دستگاه را به همراه داشته باشد.

درخواست ثبت اين اختراع، چندي پيش در ماه جولاي در اختيار سازمان ثبت اختراعات آمريكا قرار گرفته و بسياري از كارهاي پايه و ابتدايي آن در تابستان سال ۲۰۱۵ انجام شد. با توجه به اينكه اين اختراع هنوز در مرحله ثبت قرار دارد، هنوز اطلاع دقيقي از اينكه اپل از آن در محصولات خود استفاده خواهد كرد يا خير در دست نيست.