با بلندگوي قابل حمل X100 لاجيتك آشنا شويد

۱۳۸ بازديد

با بلندگوي قابل حمل X100 لاجيتك آشنا شويد

اين بلندگوها بايد چند ويژگي مهم داشته باشند كه از جمله آنها مي‌توان به اندازه كوچك، كيفيت بالا، قابليت اتصال بي‌سيم و نگهداري شارژ زياد اشاره كرد. شركت لاجيتك به تازگي محصول جديدي با نام X100 را معرفي كرده است كه تمامي ويژگي هاي ذكر شده را دارد.

بدنه دايره‌اي شكل X100 تنها 8.5 سانيمتر قطر، 6.5 سانتيمتر ضخامت و 160 گرم وزن دارد و به راحتي مي‌توان آن را در جيب يا كيف گذاشت و با خود جابجا كرد. همچنين بند كوتاه تعبيه شده روي آن اتصال ساده به كمر شلوار يا بند كوله‌پشتي را فراهم مي‌كند. اين بلندگو مي‌تواند هر صدايي را با كيفيت بالا پخش كند و اگر در هنگام پخش موسيقي تماس تلفني برقرار شود حالت پخش صدا را قطع كرده و شروع به زنگ خوردن مي‌كند. دو راه براي اتصال اين بلندگوي كوچك به ديگر ابزارها وجود دارد، اتصال بي‌سيم از طريق بلوتوث و اتصال با‌سيم از طريق جك هدفون 3.5 ميليمتري. باطري X100 نيز از طريق درگاه microUSB شارژ مي‌شود و با هربار پر كردن شارژ تا 5 ساعت براي شما موسيقي پخش مي‌كند.

x100-mobile-wireless-speaker

بلندگوي X100 لاجيتك علاوه بر قابليت‌هاي ذكر شده، طراحي ظاهري زيبايي نيز دارد و مي‌تواند جزو يكي از جذابترين ابزارهاي همراه شما محسوب شود. اين محصول در پنج رنگ خاص موجود است و از دو رنگ مختلف براي بدنه و پوشش رويي آن استفاده شده است. اين محصول دوست داشتني لاجيتك در حال حاضر با گارانتي آواژنگ در بازارهاي داخلي كشور موجود است.

قابليت جستجو از طريق موقعيت و هشتگ به استوري اينستاگرام اضافه شد

۱۵۳ بازديد

اينستاگرام اخيرا از دو ويژگي جديد رونمايي كرده است كه كاربران از طريق آن‌ها مي‌توانند به نحو بهتري با دنيا در تعامل باشند. شما اكنون مي‌توانيد از طريق جستجوي موقعيت و هشتگ به يافتن استوري‌هاي مرتبط بپردازيد. هر دو قابليت جديد از طريق تب جستجو در اپليكيشن اينستاگرام قابل دسترسي هستند و به كاربران امكان مي‌دهند تا از وقايع اطراف و استوري‌هاي مورد علاقه‌ي خود باخبر شوند.

يك حلقه‌ي استوري جديد در بالاي قسمت جستجو قرار گرفته است كه كاربران اينستاگرام از طريق آن مي‌توانند تمام استوري‌هاي اطراف خود را مشاهده كنند. البته اين استوري‌ها تنها در صورت داشتن برچسب موقعيت، قابل دسترسي خواهند بود. علاوه بر اين، اكنون كاربران اينستاگرام مي‌توانند از طريق استفاده از حلقه‌ي استوري مربوط به هر مكان در قسمت بالاي صفحه‌ي موقعيت، به جستجو و يافتن استوري‌هاي مختلف در مكان دلخواه بپردازند.

Instagram Hashtag & Location

قابليت استوري‌هاي هشتگ‌دار در قسمت جستجو به كاربران اجازه مي‌دهد تا استوري‌هاي مورد علاقه‌ي خود را پيدا كنند. كاربراني كه از برچسب موقعيت يا هشتگ در استوري‌هاي خود استفاده كرده باشند، مي‌توانند به يك استوري بزرگ‌تر افزوده شوند. اگر حفظ حريم شخصي براي شما اهميت دارد، مي‌توانيد از طريق فشردن «X» در فهرست تماشاگران، استوري خود را از ديد باقي كاربران مخفي نگاه داريد.

استوري‌هاي موقعيت‌‌دار در قسمت جستجو در حال حاضر براي كاربران iOS و اندرويد كه اپليكيشن خود را از طريق گوگل استور يا اپ استور به نسخه‌ي ۱۰.۲۲ به‌روزرساني كرده باشند، قابل دسترسي است. قابليت استوري‌هاي هشتگ‌دار به‌زودي و در هفته‌هاي آتي ارائه خواهد شد.

۸ برنامه پولي آيفون كه به مدت محدود رايگان شده‌اند (سري دوازدهم) - زوم اپ

۱۲۶ بازديد

بنا بر رسم هفتگي زوميت، اين هفته نيز چند اپليكيشن پولي آيفون را كه به مدت محدود رايگان شده‌اند، براي شما آماده كرده‌ايم تا در صورت تمايل، قادر به دانلود رايگان آن‌ها باشيد. دقت داشته باشيد كه تمام اين اپليكيشن‌ها به مدت «نامشخص» رايگان شده‌اند؛ بنابراين بهتر است قبل از اينكه دوباره به حالت پولي تبديل شوند، هرچه سريع‌تر براي دانلود آن‌ها اقدام كنيد.

+Stopwatch (با قيمت ۲.۹۹ دلار)

+Stopwatch اپليكيشني براي گوشي‌هاي آيفون است كه به كمك آن مي‌توانيد يك كرنومتر بسيار زيبا و گرافيكي در اختيار داشته باشيد تا در مواقع لزوم اقدام به زمان‌گيري كنيد. براي استفاده از اين اپليكيشن كافي است هر موقع كه نياز به اندازه‌گيري زمان داشتيد، آن را اجرا و با يك لمس شمارش زمان را آغاز كنيد. خوشبختانه اين كرنومتر از امكان ثبت چند ركورد نيز پشتيباني مي‌كند و مي‌توانيد در طول يك اندازه‌گيري، چند ركورد را در آن ثبت كنيد. تايم‌هاي ثبت‌شده در تاريخچه‌ي برنامه نيز در دسترس خواهند بود. اين برنامه ۲۰ مگابايت حجم دارد و براي اجرا به نسخه ۷ يا جديدتر آي‌او‌اس نياز خواهد داشت.

اپليكيشن هاي ماه مبارك رمضان براي اندرويد، آي او اس و ويندوزموبايل

۱۲۵ بازديد

اپليكيشن هاي ماه مبارك رمضان براي اندرويد، آي او اس و ويندوزموبايل

ربنا (ويژه رمضان) اپليكيشني براي اندرويد است كه با دارا بودن بخش‌ها و ابزارك‌هاي مهم، يك اپليكيشن همه‌فن‌حريف براي ماه رمضان به وجود آورده است. در اولين ورود به برنامه و در بالاي صفحه، شاهد تاريخ دقيق شمسي، ميلادي و قمري و همچنين ساعت دقيق اذان بعدي در روز جاري خواهيد بود. اگر به دنبال جزئيات بيشتري مانند زمان اذان‌هاي بعدي، طلوع و غروب خورشيد، نيمه‌شب شرعي و‌‌... هستيد، مي‌توانيد به اولين گزينه در ليست امكانات برنامه يعني «اوقات شرعي» مراجعه كنيد. در صورت تمايل مي‌توانيد در تنظيمات برنامه گزينه‌هاي مربوط به پخش اذان صبح، ظهر و مغرب را نيز روشن كنيد تا در زمان اذان، علاوه بر آنكه توسط اين برنامه از اين موضوع باخبر مي‌شويد، بانگ اذان را نيز در گوشي موبايل خود بشنويد.

ماه مبارك رمضان داراي ادعيه‌ي مختلفي است كه يكي از مهم‌ترين آن‌ها دعاهاي روزانه‌ي ماه رمضان است. در بخش «ادعيه» دعاي ۳۰ روز ماه رمضان به تفكيك روز و با تيترهايي همچون «دعاي روز اول» تعبيه شده است كه مي‌توانيد آن‌ها را مطالعه كنيد. همچنين ترجمه‌ي فارسي و قرائت صوتي هر دعا در برنامه وجود دارد. اگر به دنبال دعاهاي ديگري همچون دعاي ربنا، دعاي شهر رمضان، افطار، سحر، توسل و‌‌... هستيد، به گزينه سوم يعني «ساير دعاها» مراجعه كنيد. اگر دنبال مطالبي فراتر از دعاها و ذكرهاي ماه رمضان هستيد، مي‌توانيد با مطالعه‌ي مطالب بخش احكام روزه و ماه رمضان، اطلاعات بسيار جالب و مفيدي مانند احكام روزه مسافر، روزه قضا، كفاره روزه و‌... كسب كنيد. در بخش «فضيلت و اعمال شب قدر»، علاوه بر بررسي فضيلت‌هاي اين چند شب، اعمال شب‌هاي نوزدهم، بيست و يكم و بيست و سوم را در دسترس خواهيد داشت. در كنار تمام اين موارد، دعاي جوشن كبير (متن) و دعاي افتتاح (متن و ترجمه) نيز در اين بخش وجود دارند تا مجموعه‌اي كامل براي شب‌هاي قدر در اختيار داشته باشيد.

در نهايت به بخش ذكر شمار و قبله‌نما مي‌رسيم كه ابزارك‌هاي كاربردي اين برنامه به‌حساب مي‌آيند. در بخش ذكر شمار مي‌توانيد ذكرهايي كه نياز به تكرار دارند، مانند صلوات يا‌... را به‌طور دقيق شمارش كنيد تا تعداد ذكرهاي گفته‌شده را فراموش نكنيد. با لمس گزينه‌ي «+» مي‌توانيد به تعداد شمارنده اضافه كنيد. خوشبختانه در صورت خروج از اين بخش، شمارنده در همان عددي كه از آن خارج شده‌ايد باقي مي‌ماند و از همين رو مي‌توانيد در نوبت‌هاي بعدي، آن را ادامه دهيد. در بخش قبله‌نما نيز مي‌توانيد به‌سادگي هرچه تمام‌تر جهت قبله را در مواقع ضروري پيدا كنيد. براي اين كار گوشي موبايل شما بايد از سنسورهاي مربوطه برخوردار باشد. روش انجام قبله يابي نيز در همين بخش به‌طور كامل آموزش داده شده است.

مراسم رونمايي مادربردهاي Z87 گيگابايت

۱۲۴ بازديد

گزارش زوميت از مراسم رونمايي مادربردهاي Z87 گيگابايت

شركت آواژنگ -نماينده رسمي محصولات گيگابايت در ايران- روز يكشنبه كنفرانس خبري ويژه‌اي را با حضور اصحاب رسانه برگزار كرد و در آن از نسل جديد مادربردهاي گيگابايت كه مجهز به تراشه Z87 بوده و از پردازنده‌هاي Haswell اينتل پشتيباني مي‌كنند، پرده برداشت. از آن جايي كه نماينده زوميت نيز در اين همايش حضور داشت، در ادامه سعي مي‌كنيم تا اطلاعاتي در رابطه با محصولات جديد گيگابايت كه از امروز وارد بازار كشور شده‌اند، در اختيارتان قرار دهيم.

مراسم آواژنگ با توضيحات كوتاهي درباره وضعيت كنوني بازار جهاني PC شروع شد و با اطلاعات مختصري از نسل جديد پردازنده هاي اينتل با نام تجاري Haswell ادامه پيدا كرد.

Z87، تراشه جديد اينتل است كه در بسياري از مادربردهاي جديد بكار گرفته خواهد شد. اين پردازنده از نسل چهارم پردازنده‌هاي اينتل (Haswell) شامل Core i7/i5/i3 و همچنين Pentium و Celeron پشتيباني مي‌كند.

gigabayte 01

سپس نسل جديد فن آوري انحصاري Ultra Durable 5 Plus گيگابايت، و امكانات و قابليت هاي آن مورد بررسي كاملي قرار گرفت. در ادامه دو مادربرد حرفه اي G1.Sniper5 و Z87X-OC Force به همراه فن آوري هاي پيشرفته به كار رفته در توليد آنها معرفي گرديد. از جمله مهمترين اين امكانات و فن آوري ها مي توان به قابليت صوتي AMP-UP، آمپلي فايرها و خازن هاي صوتي حرفه اي، شبكه LAN قدرتمند، امكانات متعدد اوركلاكينگ و غيره اشاره كرد.

gigabayte 02

در اين بين برخي قابليت هاي صوتي و توانمندي مادربرد G1.Sniper5 به صورت زنده به نمايش درآمد و بازي هاي Metro: Last Night و Bioshock: Infinite با بالاترين كيفيت بر روي آن اجرا شد. كارت گرافيك نصب شده بر روي اين سيستم N780OC-3GD گيگابايت بود. در نهايت چند مدل ديگر از سري مادربردهاي Z87 گيگابايت معرفي شد كه پيشرفته ترين مدل غير اختصاصي آنها Z87X-UD5H، و همچنين مدل هاي Z87X-UD4H، Z87X-UD3H و Z87X-D3H بود. تمامي اين مادربردها از همين روز در بازارهاي داخلي موجود شدند. ويژگي مهم مادربردهاي سري Z87 گيگابايت در بازارهاي داخلي علاوه بر موجوديت كالا، قيمت مناسب به نسبت امكانات و فن آوري هاي پيشرفته به كار رفته در ساخت آنها مي باشد، كه دو مدل Z87X-UD3H و Z87X-D3H به همين دلايل جزو پرفروش ترين محصولات سري 8 مادربردهاي گيگابايت خواهند بود. از همين چيپست، مادربرد Z87N-WiFi نيز با فرم و ابعاد Mini-ITX، براي كاربري در رايانه هاي HTPC معرفي شد. در پايان از ميهمانان پذيرايي به عمل آمد.

G1.Sniper5

gigabayte 03

اين مادربرد به طور اختصاصي براي گيمرهاي حرفه اي طراحي شده و بيشتر امكانات آن نيز در همين رابطه است. از جمله مهمترين آنها مي توان به قابليت صوتي AMP-UP اشاره كرد كه مجموعه كاملي از قابليت هاي سخت افزاري و نرم افزاري است. اين مجموعه شامل يك پردازنده صوتي قدرتمند ساخت شركت Creative با قابليت پردازشي پيشرفته، آمپلي فايرهاي قابل ارتقاء، خازن هاي صوتي حرفه اي و آمپلي فاير مخصوص هدفون هاي گيمينگ مي باشد. همچنين شبكه LAN دوگانه Atheros Killer E2200 ساخت Qualcomm، قابليت نصب چهار كارت گرافيك با اتصال CrossFire و SLI چهار مسيره و درگاه هاي متعدد SATA 3 و USB 3.0 از ديگر امكانات اين مادربرد مي باشند.

Z87X-OC Force

gigabayte 04

امكانات انحصاري و پيشرفته اين مادربرد امور اوركلاكينگ را بسيار ساده و لذت بخش خواهد كرد. به اين ترتيب كه با استفاده از كليدهاي دسترسي سريع تعبيه شده روي مادربرد مي توان به راحتي ميزان فركانس ها را تغيير داد و امكانات اوركلاكينگ مادربرد را فعال و غير فعال كرد. از جمله مهمترين اين امكانات مي توان به OC Ignition، GIGABYTE Memory Safe، OC Trigger Switch و OC Touch اشاره كرد. روكش طلايي سوكت پردازنده و شكاف هاي DDR و PCIe و كانكتورهاي توان نيز به افزايش رسانايي و طول عمر اين قطعات كمك بسزايي مي كند.

Z87X-UD5H

اين مادربرد پيشرفته ترين مدل از محصولات غير اختصاصي Z87 گيگابايت به شمار مي رود. از جمله مهمترين ويژگي هاي اين مادربرد مي توان به تامين توان تمام ديجيتالي، خازن هاي مشكي رنگ با طول عمر 10 هزار ساعت، آمپلي فاير مخصوص هدفون، فن آوري On/Off Charge2 و بايوس دوگانه UEFI اشاره كرد. همچنين پشتيباني از 10 درگاه USB 3.0 و 10 درگاه SATA3 به صورت ذاتي از ديگر خصوصيات اين محصول است.

uefi

گيگابايت در خلال معرفي مادربردهاي جديد خود از نسل جديد BIOSها نيز پرده برداشت. بايوس مادربورد ها مدتي است كه متحول شده‌اند و ديگر خبري از آن محيط سبز رنگ و يا آبي رنگ نيست و كاربران مي‌توانند از موس نيز در اين محيط  استفاده نمايند. گيگابايت نيز از UEFI در مادربردهاي جديد خود بهره برده است. در UEFI رابط كاربري بايوس بهبود يافته و به طور مثال كاربر به راحتي مي‌تواند تغييرات زمان و تاريخ را اعمال نمايد، به پروفايل ها مختلف فن دسترسي داشته باشد و آن‌ها را اعمال كند، يا حتي ليست تنظيمات مورد علاقه خود را ايجاد نمايد.

مادربردهاي ارزان سري 8 ازراك به كمك فناوري Non-Z OC اوركلاك مي‌شوند

۱۴۹ بازديد

مادربردهاي ارزان سري 8 ازراك به كمك فناوري Non-Z OC اوركلاك مي‌شوند

پردازنده‌هاي خانواده‌ي هسول يا نسل چهارم پردازنده‌هاي Core اينتل، اخيراً روانه‌ي بازار مصرف شده‌اند و تدريجاً در بازار ايران نيز وارد مي‌شوند. اين مادربردها مجهز به چيپ‌ست سري 8 اينتل و سوكت LGA 1150 براي استفاده از پردازنده‌هاي هسول هستند. در نسل قبلي براي اوركلاك كردن پردازنده‌ها از مادربوردهايي با چيپ‌ست‌هاي قدرتمندتر سري Z استفاده مي‌شد. بدين صورت كه چيپ‌ست Z77 براي اوركلاك كردن آيوي‌برجي‌ها كاربرد داشت. اما اين قاعده با تصميم اينتل و هوشمندي ازراك كمي تغيير كرده است. در ادامه به بررسي اين موضوع مي‌پردازيم.

اگر اينطور تصور كرده‌ايد كه با چيپ‌ست‌هاي معمولي‌تري مثل H87 هم مي‌توان اوركلاك كرد، درست حدس زده‌ايد. ازراك همواره يكي از سازندگان بزرگ و خلاق مادربورد بوده و معمولاً مادربوردهايي با ويژگي‌هاي خاص طراحي و توليد مي‌كند. اين بار در برخي از مادربردهاي خود  مثل Fatal1ty H87 Performance، قابليتي به نام Non-Z OC اضافه كرده است. اين مادربورد جالب از نظر فازهاي تواني بيشترين تعداد را در ميان مادربوردهاي H87 بازار دارد و با استفاده از طراحي 8 فازي آن، مي‌توان فركانس پردازنده‌ي اصلي را تا 26 درصد افزايش داد.

به نظر مي‌رسد كه اينتل عمدا يا سهوا ضريب كلاك پايه آنلاك شده را در مادربوردهاي رده‌پايين سري 8 غيرفعال نكرده است و ازراك با استفاده از اين اقدام اينتل، امكان اوركلاك كردن پردازنده‌ي 350 دلاري Core i7 4770K توسط يك مادربورد 105 دلاري را فراهم كرده است. بدين ترتيب براي اوركلاك كردن نيازي به مادربوردهاي 200 دلاري يا گران قيمت تر Z87 نداريم.

براي انجام اوركلاك در ابتدا بايد آخرين نسخه‌ي UEFI اين مادربورد را دانلود كرده و آن را به روز كنيد. اگر با اوركلاك و يا UEFI آشنايي نداريد، نگران نباشيد. قبلاً در زوميت توضيحاتي در رابطه با اوركلاك داده‌ايم. در صفحه‌ي OC Tweaker گزينه‌اي به نام Non-Z OC يا اوركلاك روي مادربوردهاي غير از سري Z ديده مي‌شود. فركانس موردنظر را از ليست انتخاب كنيد و پس از ري‌استارت از اوركلاكي كه كرده‌ايد لذت ببريد.

3asrock

اين بار هم ازراك با كمترين هزينه، قابليت‌هاي خوبي را در مادربوردهاي خود اضافه كرده است. اما تنها مادربوردي كه اين قابليت را دارد، فتاليتي H87 پرفورمنس نيست، بلكه ساير H87ها و نيز B85 ها براي انجام اوركلاك مناسب هستند. با وجود اينكه چيپ‌ست H87 اجازه‌ي جدا كردن اتصال PCI Express به چند قسمت را نمي‌دهد، باز هم مي‌توان يك كارت گرافيك قدرتمند مثل GTX 770 يا HD 7970 را روي چنين مادربوردي قرار داده و يك سيستم ارزان و خوب جمع كرد.

شايد بتوان به جاي استفاده از Core i7 4770K كه پرچم‌دار پردازنده‌هاي معمولي هسول است از دومين مدل يعني Core i5 4670K كه 240 دلار قيمت دارد براي تهيه‌ي يك سيستم هسولي استفاده كرد. در اين صورت هزينه‌ي مادربورد و پردازنده از 550 دلار يا 2 ميليون و 200 به 345 دلار يا 1 ميليون و 400 هزار تومان تقليل مي‌يابد و جالب است كه عملكرد كلي سيستم در كارهاي معمول كمتر از 20 درصد افت پيدا مي‌كند كه با اوركلاك به راحتي قابل جبران است. براي مقايسه‌ي اين دو پردازنده‌ي هسولي به اينجا سري بزنيد.

دو نكته‌ي مهم، اول اينكه اوركلاك باعث داغ شدن بيشتر پردازنده مي‌شود، بنابراين احتياط كنيد و دما و ولتاژ سخت‌افزار را به دقت بررسي كنيد. دومين نكته اينكه ازراك تضميني براي ارائه‌ي چنين گزينه‌اي در مادربوردهاي خود نداده چرا كه اين موضوع به چيپ‌ست اينتل، پردازنده و فرم‌وير وابسته است اما خوشبختانه فعلاً از اشتباه اينتل به بهترين شكل مي‌توان استفاده كرد.

اولين مادربورد AMD FM2+ دنيا توسط ASUS عرضه شد

۱۴۶ بازديد

اولين مادربورد AMD FM2+ دنيا توسط ASUS عرضه شد

ايسوس اولين مادربردهاي سوكت FM2+ سازگار با پردازنده‌هاي AMD را معرفي نمود، اين مادربردها با نام‌هاي A88XM-A و A55BM-A/USB3 اولين محصولات سازگار با نسل جديد سوكت اي‌ام‌دي هستند كه از APUهاي نسل جديد اين شركت پشتيباني مي‌كنند.

مادربرد A88XM-A مجهز به تراشه  AMD A88X بوده و در مادربرد A55BM-A/USB3 از تراشه‌هاي A55 استفاده شده است. هر دو مادربرد در سايز Micro-ATX توليد شده‌اند و با پردازنده‌هاي APU سري Richland و Trinity سازگار هستند. اين مادربردها مي‌توانند براي پردازنده‌هاي نسل جديد كه در پلتفرم Kaveri با سوكت FM2+ معرفي مي‌شوند، مورد استفاده قرار بگيرند و از DirectX نگارش 11.1 به همراه درگاه نسل سوم PCI Express پشتيباني مي‌كنند.

ايسوس از آخرين دستاوردها در صنعت رايانه استفاده مي‌كند و مادربردهاي FM2+ مجهز به جديدترين طراحي قابليت سازگاري با پردازنده‌هاي APU جديد و قديمي شركت AMD هستند. مادربردهاي A88XM-A و A55BM-A/USB3 ايسوس از رابط جديد PCI Express 3.0 در پلتفرم جديد Kaveri با سرعت x16 پشتيباني مي‌كنند و مجهز به فناوري‌هاي اختصاصي ايسوس براي افزايش كارايي و اطمينان از عملكرد مادربرد هستند. فناوري USB 3.0 Boost با استاندارد صنعتي UASP سرعت تبادل اطلاعات را در مقايسه با مدل‌هاي عادي USB 3.0 به ميزان 1.7 برابر افزايش مي‌دهد ضمن اينكه اين فناوري مي‌تواند در شرايط عادي براي ساير ابزارهاي USB 3.0 نيز حالت توربو را ارايه دهد و سرعت انتقال آنها افزايش پيدا كند.

MotherboardA88XM-AA55BM-A/USB3
Chipset AMD A88X (Bolton D4) A55 FCH (Hudson D2)
Memory 4 x DDR3 DIMMs Up to 64 GB DDR-2133 2 x DDR3 DIMMs Up to 32 GB DDR-2133
Expansion Slots 1 x PCIe 3.0 x16*1 x PCIe 2.0 x1 1 x PCI 1 x PCIe 3.0 x16 1 x PCIe 2.0 x1 1 x PCI
Networking Realtek 8111G, 1 x Gigabit LAN Realtek 8111G, 1 x Gigabit LAN
Video Output DVI-D, HDMI, VGA DVI-D, HDMI, VGA
Audio Output Realtek ALC887-VD 8-Channel Realtek ALC887-VD 8-Channel
Ports 6 x SATA 6 Gb/s 2 x USB 3.0 2 x USB 2.0 6 x SATA 6 Gb/s 2 x USB 3.0 2 x USB 2.0

هر دو مادربرد از ويژگي‌هايي مثل  بايوس UEFI، كنترل‌كننده Fan Xpert براي افزايش خنك سازي و كاهش صداي فن‌ها، فناوري حفاظتي ASUS 5X براي افزايش اطمينان از عملكرد و دوام محصول استفاده مي‌كنند. رگولاتور ولتاژ DIGI+ براي كنترل ديجيتالي و دقيق توان قابل ارايه به پردازنده كاربرد دارد، باعث مصرف بهينه انرژي و افزايش پايداري مي‌شود؛ ضمن اينكه در اين مدل‌ها براي جلوگيري از آسيب ناشي از اتصال كوتاه يا جهش‌هاي ولتاژ از فيوزهاي قابل تنظيم براي ورودي‌ها و خروجي‌ها و همچنين درگاه رم‌ها استفاده شده است.

محافظ‌هاي تخليه الكترواستاتيك از قطعات حساس در مقابل تداخل الكترومغناطيسي حفاظت مي‌كنند و خازن‌هاي جامد با كيفيتي بالا داراي طول عمري بيش از 50 سال در دماي 65 درجه سانتي‌گراد هستند. علاوه بر اين آزمون‌هاي استقامت در روكش استيل پنل پشت با پوشش اكسيد كروم از طريق 72 ساعت اسپري مداوم نمك انجام شده است و مقاومت اين مدل‌ها در برابر خوردگي را تضمين مي‌كند.

در آينده مدل‌هاي بيشتري به اين مادربردها اضافه خواهد شد و تا پايان امسال رده كاملي از مادربردهاي + FM2ايسوس معرفي مي‌شوند.

فيت بيت از ترازوي هوشمند Aria 2 رونمايي كرد

۱۴۴ بازديد

فيت بيت از ترازوي هوشمند Aria 2 رونمايي كرد

ورزش كردن بدون اطلاع كامل از نتايج دقيقش، فايده‌اي ندارد. دستگاه‌هاي هوشمند پوشيدني، برخي از اطلاعات بدن را جمع‌آوري مي‌كند؛ ولي ترازوي هوشمند جديد فيت‌بيت (Fitbit) با نام آريا ۲ (Aria 2)، مي‌خواهد اين پازل را با ارائه‌ي جزئيات كامل بدن انسان، تكميل كند.

فيت‌بيت در سال ۲۰۱۲ ميلادي، نسل اول ترازوي هوشمند آريا را معرفي كرد. حال پس از پنج سال، نسل جديد اين ترازو با ظاهري يكسان، ولي شعار «دقيق‌ترين ترازوي هوشمند واي-فاي در جهان»، معرفي شد. مثل مدل پيشين، آريا ۲ هم به كاربران امكان مي‌دهد كه اطلاعات خود را از طريق واي-فاي و اپليكيشن مخصوص فيت‌بيت، با گوشي هوشمندشان، همسان‌سازي كنند.

با اينكه فيت‌بيت، ابزارهاي ديگري هم براي جمع‌آوري اطلاعات پزشكي دارد، ولي آريا ۲ مي‌تواند شماي كلي وضعيت سلامت بدن و اطلاعات دقيق مربوط به BMI، درصد چربي و وزن را ارائه كند. با بررسي تمام اين اطلاعات، كاربران مي‌توانند بهتر متوجه تاثير ورزش و رژيم‌هاي غذايي روي بدن خود شوند.

ترازوي هوشمند فيت بيت آريا ۲

از ديگر مشخصات اصلي اين ترازو مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

  • امكان فعال سازي از طريق بلوتوث و بدون نياز به واي-فاي
  • پشتيباني از شبكه‌هاي واي-فاي با استاندارد b/g/n
  • تامين انرژي از طريق سه عدد باتري قلمي

فيت‌بيت آريا ۲ از همين امروز با قيمت ۱۲۹.۹۵ دلار قابل پيش‌خريد است و از پائيز سال جاري، وارد بازار خواهد شد.

نگاه نزديك زوميت به ربات موبايل روبوهون شارپ

۱۱۹ بازديد

نگاه نزديك زوميت به ربات موبايل روبوهون شارپ

روبوهون (Robohon) يكي از محصولات جذاب غرفه‌ي شارپ در نمايشگاه IFA 2017 بود. اين ربات كوچك و دوست‌داشتني كه نقش گوشي هوشمند را هم بازي مي‌كند، مخاطبان زيادي به خود جلب كرد.

روبوهون يك گوشي هوشمند اندرويد است كه در قالب يك ربات توسعه يافته است. اين ربات كوچك قابليت ايستادن، حركت كردن و تعامل با كاربران از طريق دريافت دستورات صوتي دارد. روبوهون به واسطه‌ي پروژكتور تمام‌اچ‌دي خود، مي‌تواند تصاوير را روي ديوار پخش كند. اين ربات در بخش پشتي خود به نمايشگر ۲ اينچي مجهز شده است. نسخه ۵ اندرويد، دوربين ۸ مگاپيكسلي و باتري با ظرفيت ۱۷۰۰ ميلي‌آمپر ساعت، ديگر مشخصات فني ربات موبايل شارپ هستند. 

زوميت با حضور در نمايشگاه ايفا ۲۰۱۷، نگاه نزديكي به اين روبات دوست‌داشتني داشت كه در ادامه شما را به تماشاي ويديوي اين نگاه نزديك دعوت مي‌كنيم.

 

نگاه نزديك زوميت به هدست واقعيت مجازي ايسر

۱۰۶ بازديد

نگاه نزديك زوميت به هدست واقعيت مجازي ايسر

ايسر يكي از شركت‌هايي است كه با همكاري مايكروسافت، به توليد هدست‌هاي واقعيت مجازي ارزان‌قيمت براي پلتفرم ويندوز مي‌پردازد. غول فناوري تايوان در نمايشگاه ايفا ۲۰۱۷، عملكرد هدست واقعيت مجازي خود را در معرض نمايش بازديدكنندگان قرار داد. 

هدست ۲۹۹ دلاري ايسر از دو نمايشگر ۲.۸۹ اينچي با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۱۴۴۰ پيكسل و نرخ باز‌سازي تصاوير ۹۰ هرتز بهره مي‌برد كه پشت لنز‌هايي با ديد افقي ۹۵ درجه قرار گرفته‌اند. البته يكي از دلايل قيمت اندك هدست واقعيت مجازي ايسر، نبود كنترلر‌هاي حركتي همراه با اين محصول است كه براي خريد آن‌ها بايد آماده‌ي پرداخت ۱۰۰ دلار ديگر باشيد.

در ادامه شما را به تماشاي ويديوي نگاه نزديك زوميت به هدست واقعيت مجازي ايسر دعوت مي‌كنيم.